Kiinnostavia puheenvuoroja asemanseutujen kehittämisestä

Kaupunkiakatemian ja Aallon Living+ Platformin yhteistyössä toteuttama ”Asemanseudut muutoksessa” -aamukahvitilaisuus järjestettiin perjantaina 17.5. Väreen aulassa, Otaniemessä. Tilaisuudessa keskusteltiin siitä, millaisia tulevaisuuden asemanseudut ovat ja minkälaisia mahdollisuuksia asemanseudut tarjoavat kaupunkikehittämiselle.
Yleiskaavasuunnittelija Ville Ahvikko kertoo Leppävaaran kehityksestä Asemanseudut muutoksessa -aamukahveilla Aalto-yliopistolla

Aamukahvitilaisuuden avasi Kaupunkiakatemian projektipäällikkö Annina Ala-Outinen. Tilaisuudessa kuultiin neljä puheenvuoroa ympäristöministeriön, Espoon kaupungin, Helsingin kaupungin ja Aalto-yliopiston edustajilta.

Ympäristöministeriön erityisasiantuntija Suvi Anttila ja Espoon kaupungin yleiskaavasuunnittelija Ville Ahvikko kertoivat asemanseutujen merkityksestä kestävän ja tiiviin kaupunkirakenteen kehittämiseksi. Tutkija Jenni Väliniemi-Laurson Helsingin kaupungilta korosti puheenvuorossaan turvallisuuden kokemuksen merkitystä asemanseutujen kehittämisessä. Tilaisuuden viimeisessä puheenvuorossa Living+ Platformin manageri Aija Staffans taustoitti asemien kehityskulkua ja nosti esille esimerkkejä uusimmista asemanseuduista.

Puheenvuorojen lisäksi yleisön kanssa käytiin vilkas keskustelu edellytyksistä asemanseutujen kehittämiseksi. Tilaisuuteen osallistui reilu 30 henkilöä.

Kaupunkiakatemia - Urban Academy

Kaupunkiakatemia (ulkoinen linkki)

Kaupunkiakatemia on Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston, Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupunkien kumppanuus ja yhteistyömuoto, jossa edistetään kaupunkisuunnittelun, kaupunkikehittämisen ja kaupunkitutkimuksen ja opetuksen vuorovaikutusta sekä tuetaan poikkitieteellisten tutkimus- ja kehityshankkeiden käynnistymistä.

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!