Kiina-yhteistyötä IPR:n ja kauppasuhteiden saralla

CEMATin aktiivinen Kiina-yhteistyö jatkui toukokuussa, kun professori, dekaani Zhang Min vieraili CEMATssa 7.5.–7.6.2011.

CEMATin aktiivinen Kiina-yhteistyö erityisesti IPR:n ja EU-Kiina -taloussuhteiden saralla jatkui toukokuussa, kun professori, dekaani Zhang Min Kiinan yhteiskuntatieteiden akatemian (Chinese Academy of Social Sciences, CASS) Eurooppa-tutkimusinstituutin Tiede- ja teknologiaosastolta vieraili CEMATssa 7.5.–7.6.2011. Vierailu oli jatkoa CEMATin ja CASSin jo aiemmin käynnistyneelle yhteistyölle CEMATin tutkimushankkeessa ”Globalization and International Management: Successful Governance of Intercultural Communication in Finnish-Chinese Business Operations”, jonka Suomen Akatemia ja CASS rahoittivat vuosina 2008–2010.

Prof. Zhang Minin erityisalaa ovat EU-Kiina -taloussuhteet sekä Euroopan innovaatio- ja teknologiapolitiikka, ja lisäksi hän on tutkinut mm. eurooppalaisia työmarkkinoita ja Etelä-Euroopan maiden talouskehitystä. Prof. Zhang tekee yhteistyötä CEMATn kanssa mm. EU:n ja Kiinan välisiin IPR -kysymyksiin liittyen.

Lisätietoa CEMATn Kiina-hankkeista: Johtaja, prof. Riitta Kosonen, [email protected], ja tutkimuspäällikkö Erja Kettunen-Matilainen, [email protected].

Min-Kyu Paek
Nimitykset Julkaistu:

Min-Kyu Paek on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian tekniikan ja metallurgian laitokselle.
Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.