Kestävän audiovisuaalisen tuotannon Ekosetti-opas saatavilla nyt myös englanniksi

Oppaaseen on koottu käytännön vinkkejä, kuinka kotimaisissa av-tuotannoissa voidaan toimia ympäristöystävällisemmin.
Ekosetti-oppaan kuvituskuva. Kuvassa kesäinen niitty kullankeltaisessa auringonvalossa. Kuvan etualalla valkoinen laatikko tekstillä: Ekosetti, opas ekologisesti kestävämpään audiovisuaaliseen tuotantoon.

Viime syksynä julkaistu Ekosetti: opas ekologisesti kestävämpään audiovisuaaliseen tuotantoon on nyt käännetty englanniksi. Opas on alun perin kirjoitettu suomalaiselle audiovisuaaliselle teollisuudelle kotimaisesta näkökulmasta.

Oppaan uuden käännöksen tavoitteena on palvella englanninkielisiä audiovisuaalisen alan ammattilaisia ​​Suomessa sekä kansainvälisiä kumppaneita, jotka haluavat saada lisätietoa suomalaisen audiovisuaalisen alan pyrkimyksistä kohti ekologisesti kestävämpää tuotantoa.

Tuotannon freelancereiden ja kestävän kehityksen asiantuntijoiden Kaisa Astikaisen ja Anne Puolanteen kokoama opas on suunnattu laajasti kotimaisen audiovisuaalisen alan toimijoille ja sidosryhmille: mainonnan, elokuvien ja tv-ohjelmien tuottajille ja studioille, kalustovuokraamoille, työntekijöille, tilaajille, rahoittajille ja yhteistyökumppaneille. Tavoitteena on tarjota tietoa ja innostaa koko alaa kehittämään toimintaansa ympäristöystävällisempään suuntaan.

Oppaan hankekumppaneita ja rahoittajia ovat Audiovisuaalisen kulttuurin edistämiskeskus AVEK, Audiovisual Producers Finland APFI ry sekä Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitos ja Insinööritieteiden korkeakoulun rakennetun ympäristön laitos. Opas on toteutettu osana Aalto-yliopiston monialaista “Sustainability in filmmaking (SUFI)” -hanketta.

Tutustu Ekosetti-oppaaseen: www.ekosetti.fi

Lisätietoa:

Audiovisuaalisen alan ensimmäinen eko-opas ohjaa kohti kestävämpää tuotantoa

Kaisa Astikainen, p. 040 7203 682, kaika (at) ekosetti.fi

Anne Puolanne, anne (at) ekosetti.fi

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus selvitti ilmastonmuutoksen vaikutusta tundralla: lämpeneminen voi lisätä hiilen vapautumista hälyttävästi

Ilman ja maaperän lämpeneminen sekä maaperän kuivuminen lisäsi hiilen vapautumista tundran ekosysteemistä.
People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!