Kestävä kampus -tapahtuma veti väkeä A Gridiin

Kestävän kampuksen tiimi järjesti Earth Hour -hengessä Kestävä kampus -tapahtuman 24.3.2022 A Gridissä. Tapahtuman teemana oli tällä kertaa luonnon biodiversiteetti sekä ihmisen ja luonnon välinen vuoropuhelu.
Image of a three during springtime

Jo perinteeksi muodostunut Kestävä kampus -tapahtuma järjestettiin 24.3.2022 A Gridissä. Kestävän kampuksen tiimi järjestää vastaavia tapahtumia kaksi kertaa vuodessa, ja teemana oli tällä kertaa luonnon biodiversiteetti sekä ihmisen ja luonnon välinen vuoropuhelu. Paikalle saapuikin iso määrä kestävän kehityksen asioista kiinnostuneita aaltolaisia.

Avainpuheenvuorot esittivät Elisa Lähde (Assistant Professor, Aalto-yliopisto) sekä Mika Kajava (Postdoctoral Researcher, Aalto-yliopisto). Tavoitteena oli herättää keskustelua kulutustottumuksistamme sekä kestävän kehityksen toimenpiteistä niin Aallossa kokonaisuutena kuin jokaisella henkilökohtaisellakin tasolla. Mielenkiintoista keskustelua heräsi muun muassa siitä, miten voisimme kohdella lähiluontoa paremmin arvostaen koska saamme luonnosta niin mittavia hyötyjä, ja myös erilaisten poikkeustilanteiden vaikutuksesta yleisesti kulutuskäyttäytymiseen.

Kestävä kampus -tapahtuma 2022
Kuva: Aapo Pihkala / ACRE

Tuomo Uusitalo ACREsta esitteli viimeisimmät kuulumiset Hiilineutraali Aalto 2030 -toimenpideohjelmasta.

Tapahtumassa herätettiin keskustelua myös sosiaalisesta kestävyydestä ja hyvinvoinnista. Tilaisuus pidettiin läsnätapahtumana, ja sen myötä haluttiin palauttaa yhteisöllisyyden kokemusta. Loppupuheenvuoron piti Anna Poutianen Aalto-papeista tuoden toivoa tulevaan, ja tilaisuus päätettiin Earth Hour -tunnista muistutellen kynttilöiden valossa.

Tulevana lauantaina 27.3. kampuksella sammutetaan valot neljästä rakennuksesta valomerkkinä maapallon puolesta. Kannustamme myös koko Aalto-yhteisöä viettämään Earth Hour-tuntia.

Lisää Earth Hour -tapahtumasta WWF:n sivuilta

Aalto Lush Greenery

Kestävä kampus -tiimi

Aalto-yhteisön eri toimintojen edustajista koostuvan Kestävä kampus -tiimin päätehtävänä on edistää kampuksen kestävää kehitystä niin ekologisen, sosiaalisen kuin taloudellisen vastuun näkökulmista.

Kestävä kehitys

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu: