Kauppatieteiden kandidaattiohjelman (Otaniemen kampus) ja International Business -kandidaattiohjelman (Mikkelin kampus) todistusvalinnat 2018 on julkaistu

Kaikki opiskelupaikan saaneet tiedetään viimeistään 28.6.

Kauppatieteellisen alan yhteisvalinnan sekä Aalto-yliopiston International Business -kandidaattiohjelman todistusvalinnan tulokset on julkaistu tänään 30.5. Kauppatieteellisen alan yhteisvalinnassa hakeneista uusista opiskelijoista 60 % valitaan ylioppilastodistusten arvosanojen perusteella.

Alin pisteraja, jolla tänä vuonna tässä hakuryhmässä tuli suoraan hyväksytyksi Aalto-yliopiston Kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan, on tällä hetkellä 34. Mikkelin kampuksella tarjottavan englanninkielisen International Business -kandidaattiohjelman todistusvalinnassa, Valintaryhmä I, suoraan hyväksyttyjen alin pisteraja on tällä hetkellä 32. Lopulliset todistusvalintojen minimipistemäärät selviävät vasta valintaprosessin päätyttyä, kun mahdolliset hyväksymiset varasijoilta on tehty. Suomenkielisen ja englanninkielisen ohjelman pisteytys ei ole sama, joten pisteitä ei voi verrata keskenään.

Huomioitavaa on, että hakijoiden jäädessä tasapisteisiin, erotellaan hakijat valintaperusteisiin kirjattujen tasapistesääntöjen mukaisesti. Näin ollen kaikki ne hakijat eivät ole tulleet hyväksytyiksi todistusvalinnassa, jotka saavuttivat alimman sisäänpääsypisterajan, vaan karsinta on tehty tasapistesääntöjen mukaisesti.

Valintakoe on keskiviikkona 6.6., tulokset julki viimeistään 28.6.

Kauppatieteellisen alan yhteisvalinnan valintakoe pidetään keskiviikkona 6.6.2018 klo 12.00-15.00. Koe järjestetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella. Valintakokeen avulla pyritään mittaamaan talouselämään liittyvän tiedon omaksumiskykyä ja taitoa soveltaa sitä. Kauppatieteellisen alan yhteisvalinnassa hakeneista 40 % valitaan valintakokeen perusteella.

Lisäksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoululla Kauppatieteiden kandidaattiohjelmassa on seuraavat valintaväylät: SAT-valinta, Talousguru-kilpailun perusteella hakevien valinta, Avoimen yliopiston opintojen perusteella hakevien valinta ja Siirtohaku. International Business -kandidaattiohjelmassa julkaisematta on seuraavat valintaväylät: Valintaryhmä II, Avoimen yliopiston opintojen perusteella hakevien valinta sekä Siirtohaku. Lopulliset tulokset näiden hakuryhmien osalta julkaistaan viimeistään torstaina 28.6.

Opiskelupaikka tulee vastaanottaa tiistaihin 10.7. mennessä. Ensimmäisen vuoden opinnot Kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan valituilla alkavat perjantaina 31.8. ja International Business -ohjelmaan valituilla maanantaina 3.9.

Kauppatieteiden alan ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 14 % edellisvuoteen verrattuna. Kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan (Otaniemen kampus) haki yhteisvalinnassa maaliskuussa 4 871 ja International Business -ohjelmaan (Valintaryhmät I, II ja III, Mikkelin kampus) 773 hakijaa. Viime vuonna 20 % kauppatieteellisen alan yhteisvalinnassa Kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan hakeneista sai opiskelupaikan pelkän todistusvalinnan perusteella.

Lisätietoja:
Pia Lahti
opintoasiainpäällikkö
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.