Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Osama Hamoud

International Business -kandidaattiohjelman kolmannen vuosikurssin opiskelija Osama Hamoud ei aikaisemmin uskonut voivansa asua poissa kotoa kovin kauaa: ”Vaikka olen tuhansien kilometrien päässä kotoa Kairosta, tuntuu Mikkeli kodilta mahtavan yhteisömme ansiosta.”
BScBA student Osama Hamoud riding a horse back home in Egypt.

Olen Osama Hamoud, kolmannen vuoden opiskelija BScBA-kandidaattiohjelmassa, ja olen kotoisin Kairosta Egyptistä. Minulla ei varsinaisesti ole kansainvälistä taustaa, mutta matkustelimme paljon perheeni kanssa. Suoritin Gizassa American Diploma -tutkinnon Genius International School- lukiossa. Gizan suuret pyramidit näkyivät koulumme kampukselta, ja sieltä oli noin neljän minuutin ajomatka näille monumentille. Jos joskus vierailet Egyptissä, minut löytää joko hevosen selästä tai tinkimässä hintoja marketeilla ja basaareilla.

Miten ja miksi valitsit BScBA-kandidaattiohjelman?

Rehellisesti sanottuna, kun olin päättänyt, että haluan opiskella kauppatieteitä, hain 30 parhaaseen kauppakorkeakouluun yliopistojen kansainvälisen rankingin perusteella. Onneksi Aalto-yliopisto oli sijalla 24. On vaikea kuvitella kahta niin erilaista maata kuin Egypti ja Suomi, ja se innosti minut ottamaan paikan vastaan Aallosta.

Millainen opiskelukokemuksesi on ollut?

Opiskelu Mikkelissä on ollut mahtavaa. Kurssit ja professorit vaihtuvat kolmen viikon välein, ja voin ilokseni todeta, että olen pitänyt yhteyttä moniin opettajiin, ja voin jopa kutsua joitakin heistä ystävikseni. Parasta Mikkelissä on kuitenkin meidän opiskelijayhteisömme. Vaikka olen tuhansien kilometrien päässä Kairosta, tuntuu Mikkeli kodilta mahtavan yhteisömme ansiosta.

Aikani Mikkelissä on näyttänyt, mihin kaikkeen minä pystyn.

Osama Hamoud, BScBA-ohjelman opiskelija

Suosittelisitko BScBA-ohjelmaa muille opiskelijoille?

Voin ehdottomasti suositella tätä ohjelmaa kaikille, vaikkakin Suomi voi olla välillä hieman liian kylmä egyptiläisille maanmiehilleni.

Miten opinnot Aalto-yliopistossa ja elämä Mikkelissä ovat muovanneet sinua ihmisenä?

Aikani Mikkelissä on näyttänyt, mihin kaikkeen minä pystyn. En esimerkiksi koskaan uskonut voivani asua poissa kotoa kovin kauaa – nyt olen viimeksi käynyt kotona vuosi sitten. Olen oppinut paljon eri kulttuureista ja kansallisuuksista, ja etenkin vaihto-oppilaiden tutorina oleminen on auttanut siinä. Minulla on nyt ”tutorlapsia” ympäri maailmaa. On hienoa tietää, että matkustinpahan missä päin maailmaa tahansa, minulla on aina paikka, missä majailla.

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Löydä lisää mielenkiintoista sisältöä sosiaalisen median kanavistamme

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.