Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Kaisar Bilal

International Business -kandidaattiohjelman toisen vuosikurssin opiskelijalle Kaisar Bilalille opiskelukokemus on ollut silmiä avaava: ”Aikani Mikkelissä on osoittanut minulle, että opiskelu voi olla hauskaa ja joustavaa.”
BScBA student Kaisar Bilal

Olen Kaisar Bilal, 20-vuotias Aalto-yliopiston Mikkelin kampuksen opiskelija. Synnyin Kazakstanissa Semeyn kaupungissa, joka sijaitsee maan itäisessä osassa. Osaan puhua kazakkia ja venäjää, ja olenkin asunut myös Venäjällä Pietarissa kaksi vuotta.  Pidän urheilusta, ja lempilajejani ovat jalkapallo, pingis ja shakki.

Miksi valitsit BScBA-kandidaattiohjelman?

Kahdentoista kouluvuoden jälkeen tiesin, että en halunnut jäädä enää samaan kaupunkiin. Halusin vierailla uusissa paikoissa ja tavata uusia ihmisiä, kuten nuorempanakin olin tehnyt. Koska olen kiinnostunut yrittäjyydestä, rajasin hakukohteeni kauppakorkeakouluihin. Punnitsin useiden yliopistojen hyviä ja huonoja puolia ja vakuutuin Aalto-yliopistosta, sillä se on sijoittunut erittäin hyvin kansainvälisissä rankingeissa.

Millainen opiskelukokemuksesi on ollut?

Olen nyt toisen vuoden opiskelija, ja olen ollut todella tyytyväinen Aalto-yliopistoon. En osannut odottaa, että asuminen pienessä kaupungissa voisi olla niin jännittävää. Ihmiset ovat täällä hyvin kohteliaita ja sosiaalisia huolimatta siitä, että suomalaisia pidetään stereotyyppisesti introvertteina. Liiketalouden oppiminen sekä uuteen ja minulle ennestään täysin vieraaseen kulttuuriin tutustuminen on ollut mahtavaa.

Uuteen ja minulle ennestään täysin vieraaseen kulttuuriin tutustuminen on ollut mahtavaa.

Kaisar Bilal, BScBA-ohjelman opiskelija

Miksi suosittelisit BScBA-kandidaattiohjelmaa muille?

Suosittelen Aalto-yliopistoa kaikille ystävilleni. Koulutuksen rakenne on suunniteltu niin, että se vähentää opiskelun tuomaa stressiä. Aalto-yliopistossa opiskeleminen on ollut silmiä avaava kokemus, ja on muuttanut käsitykseni oppimisesta. Opiskelu on yleensä tarkoittanut minulle sitä, että muuhun ei ole aikaa. Mutta BScBA-yhteisön professorit, opiskelijat ja suomalainen lähestymistapa ovat tehneet oppimisesta hauskaa ja joustavaa.

Miten opinnot BScBA-ohjelmassa ja elämä Suomessa ovat muovanneet sinua ihmisenä?

Olen eri ihminen kuin saapuessani Mikkeliin yli vuosi sitten. Olen oppinut paljon ajanhallintaa ja kuinka käyttää sitä myös arjessa. Myöhästely ei enää ole minulle tavanomaista. Olen myös pikkuhiljaa oppinut suomen kieltä, ja englannin kielen taitoni on myös parantunut entisestään. Olen saanut paljon ainutlaatuisia ja mukavia ystäviä. Kaikesta tästä voin kiittää Aalto-yliopistoa ja mahtavaa BScBA-ohjelmaa!

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Löydä lisää mielenkiintoista sisältöä sosiaalisen median kanavistamme

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.