Kauppakorkeakoulun maisteriohjelman sijoitus jatkoi nousuaan Financial Timesin rankingissa

Maisteriohjelman sijoitus nousi kuusi pykälää sijalle 45.
ft_aalto_strategy_case_competition_fi_fi.jpg

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun sijoitus nousi kuusi pykälää sijalle 45 Financial Times -lehden 11.9.2017 julkistamassa ”FT Masters in Management 2017”-rankingissa. Vuosittainen ranking mittaa muun muassa valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä, kauppakorkeakoulujen maisteriohjelmien kansainvälisyyttä ja opiskelijoiden henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista.

Maailmassa on noin 14 000 kauppakorkeakoulua, joista Financial Timesin rankingissa oli tänä vuonna arvioitavana vain 95 parasta maisteriohjelmaa. Ranking perustuu opiskelijoiden antamaan arvioon ja tietoihin sekä koulujen tuottamaan tilastoaineistoon. Rankingiin vastaavat kolme vuotta aiemmin ohjelmasta valmistuneet maisterit.

Kauppakorkeakoulun sijoituksen nousuun vaikuttivat eniten maisteriohjelman alumnien palkkataso ja palkkakehitys. Erityisen positiivista oli myös opiskelijoiden kansainväliset kokemukset opintojen aikana.

”Olemme todella iloisia, että sijoituksemme parani jälleen kerran. Panostamme jatkuvasti opetuksen kehittämiseen ja pyrimme tarjoamaan opiskelijoillemme parhaat mahdolliset lähtökohdat uralla etenemiseen. Myös kansainvälisyys on tärkeä tekijä ja esimerkiksi tänä lukuvuonna 2017-2018 meiltä lähtee vaihtoon peräti 436 opiskelijaa 38 eri maahan, mikä on koulumme suurin määrä ikinä”, kertoo Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman.

Financial Times -rankingin paras Masters in Management -ohjelma oli sveitsiläinen University of St Gallen. Rankingissa arvioitiin 9. parhaaksi kansainvälinen 30 kauppakorkeakoulun yhteinen CEMS Master’s in International Management -ohjelma, jota Suomessa tarjoaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu.

Lisätietoja:

Ingmar Björkman, dekaani
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Kristiina Mäkelä, varadekaani
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.