Kauppakorkeakoulu palkitsi Vuoden kurssit ja opettajat

Opetus on erittäin tärkeä yhteiskunnallisen vaikuttamisen keino.
Best teachers of the School of Business in 2019. Photo: Arja Sahlberg / Aalto University
Petri Jylhä (vas.), Alexei Gloukhovtsev, Matti Sarvimäki, Tiina Ritvala, Marja Luukkonen ja Ville Eloranta pääsivät osallistumaan palkitsemistilaisuuteen 10.3.2020. Kuva: Arja Sahlberg / Aalto-yliopisto

Vuoden kurssien valitseminen ensimmäistä kertaa keväällä 2019 aloitti uuden perinteen. Perinne, jonka tarkoituksena on nostaa esille Kauppakorkeakoulun korkeatasoista ja kehittyvää opetusta, jatkuu tänä vuonna.

Opetus on Kauppakorkeakoulun tärkeä yhteiskunnallisen vaikuttamisen keino, sillä opetuksen välityksellä kauppatieteellinen osaaminen siirtyy opiskelijoiden kautta yhteiskuntaan.

”Valitsemalla kustakin opetusohjelmasta Vuoden kurssin ja opettajan haluamme korostaa opetuksen keskeistä merkitystä koulussamme”, kertoo opetuksen ja oppimisen varadekaani Timo Saarinen.  ”Kauppakorkeakoulussa on paljon opettajia, jotka ovat innokkaita kehittämään ja uudistamaan opetustaan.”

Vuoden 2019 kurssit valittiin kandidaatti- ja maisteriohjelmien asettamien ehdokkaiden joukosta, ja niiden opettajat palkittiin diplomeilla.

Kauppatieteiden kandidaatin ohjelma
Taloustieteen perusteet (Principles of Economics); Matti Sarvimäki

CEMS
CEMS Special Topics in Global Management; Rita Järventie-Thesleff

Yrittäjyys
Sustainability in Business; Patrick Shulist

Creative Sustainability
Sustainability in Business; Samuli Patala

ISM (Information Service Management)
Data Resources Management; Yong Liu

Rahoitus
Advanced Corporate Finance; Petri Jylhä

Markkinointi
Digital Marketing; Alexei Gloukhovtsev

Viestintä
Strategy Communication; Pekka Pälli

Management and International Business
Sustainability in International Business; Tiina Ritvala

Laskentatoimi
Performance Management; Teemu Malmi

IDBM (International Design Business Management)
IDBM Challenge 2019 – Embracing transdisciplinarity, healthy conflicts, and deep reflections in the business design domain!; Ville Eloranta

Taloustiede
Microeconomics: Pricing; Pauli Murto

Yritysjuridiikka
Capstone-course: Business Law; Marja Luukkonen, Laura Penni

Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Apurahanjakotilaisuus
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuodelle 2024 myönnettiin yhteensä yhdeksän apurahaa.