Kauppakorkeakoulu palkitsi Vuoden kurssit ja opettajat

Opetus on erittäin tärkeä yhteiskunnallisen vaikuttamisen keino.
Best teachers of the School of Business in 2019. Photo: Arja Sahlberg / Aalto University
Petri Jylhä (vas.), Alexei Gloukhovtsev, Matti Sarvimäki, Tiina Ritvala, Marja Luukkonen ja Ville Eloranta pääsivät osallistumaan palkitsemistilaisuuteen 10.3.2020. Kuva: Arja Sahlberg / Aalto-yliopisto

Vuoden kurssien valitseminen ensimmäistä kertaa keväällä 2019 aloitti uuden perinteen. Perinne, jonka tarkoituksena on nostaa esille Kauppakorkeakoulun korkeatasoista ja kehittyvää opetusta, jatkuu tänä vuonna.

Opetus on Kauppakorkeakoulun tärkeä yhteiskunnallisen vaikuttamisen keino, sillä opetuksen välityksellä kauppatieteellinen osaaminen siirtyy opiskelijoiden kautta yhteiskuntaan.

”Valitsemalla kustakin opetusohjelmasta Vuoden kurssin ja opettajan haluamme korostaa opetuksen keskeistä merkitystä koulussamme”, kertoo opetuksen ja oppimisen varadekaani Timo Saarinen.  ”Kauppakorkeakoulussa on paljon opettajia, jotka ovat innokkaita kehittämään ja uudistamaan opetustaan.”

Vuoden 2019 kurssit valittiin kandidaatti- ja maisteriohjelmien asettamien ehdokkaiden joukosta, ja niiden opettajat palkittiin diplomeilla.

Kauppatieteiden kandidaatin ohjelma
Taloustieteen perusteet (Principles of Economics); Matti Sarvimäki

CEMS
CEMS Special Topics in Global Management; Rita Järventie-Thesleff

Yrittäjyys
Sustainability in Business; Patrick Shulist

Creative Sustainability
Sustainability in Business; Samuli Patala

ISM (Information Service Management)
Data Resources Management; Yong Liu

Rahoitus
Advanced Corporate Finance; Petri Jylhä

Markkinointi
Digital Marketing; Alexei Gloukhovtsev

Viestintä
Strategy Communication; Pekka Pälli

Management and International Business
Sustainability in International Business; Tiina Ritvala

Laskentatoimi
Performance Management; Teemu Malmi

IDBM (International Design Business Management)
IDBM Challenge 2019 – Embracing transdisciplinarity, healthy conflicts, and deep reflections in the business design domain!; Ville Eloranta

Taloustiede
Microeconomics: Pricing; Pauli Murto

Yritysjuridiikka
Capstone-course: Business Law; Marja Luukkonen, Laura Penni

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Syksyinen kampusalue
Opinnot Julkaistu:

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.