Kari Yli-Annalalle mediataiteen AVEK-palkinto

Elokuvataiteen jatko-opiskelija Kari Yli-Annala on saanut tämän vuoden AVEK-palkinnon. Mediataiteelle suunnattu 15 000 euron arvoinen palkinto jaettiin AVEKin 30-vuotisjuhlissa torstaina 7.9. AVEK-palkinto on merkittävin mediataiteelle suunnattu tunnustus Suomessa.

Yli-Annala on valmistunut Helsingin Kuvataideakatemiasta ja viimeistelee väitöskirjaansa Elokuva- ja lavastustaiteen laitokselle. Yli-Annalan 30-vuotinen ura mediataiteen alueella rikkoo genrerajoja ja viittaa kirjallisiin teoksiin, filosofiaan ja poliittisiin ilmiöihin. Palkintoraadin mukaan Yli-Annalan teokset ovat runollisia olematta kauniita ja kuvaus on koreografista. Monipuolinen Yli-Annala on myös opettaja, kirjoittaja ja kuraattori. Hän on ollut mukana perustamassa Kokeellisten taiteiden nomadista akatemiaa, AAVE-festivaalia ja suomalaisten liikkuvan kuvan taiteilijoiden FixC-osuuskuntaa.

Lisätietoja:kopiosto.fi/AVEK/kuvataiteilija-kari-yli-annala-sai-mediataiteen-avek-palkinnon

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: