Kampusjäsenyys on pääsylippu Aalto-yliopiston kampukselle

Jäsenyyden kautta pääsee osaksi ainutlaatuista Aalto-yliopiston ekosysteemiä, joka yhdistää yritykset ja yliopiston saumattomasti yhteen.
Aalto campus members and students

Kampusjäsenyys muodostuu inspiroivista työskentelytiloista, jotka on jaettu neljään eri teema-alueeseen. Modernit tilat sijaitsevat parhailla paikoilla Otaniemessä Aalto-yliopiston kampuksella huippututkimuksen ja opiskelijavirtojen äärellä.

Lokakuun puolivälissä julkaistiin kampusjäsenyys -palvelu, jonka tarkoituksena on mahdollistaa yritysten pääsy Aalto-yliopiston verkostoon Otaniemen kampukselle, lähelle tulevaisuuden ammattilaisia ja innovaatioita. Suunnitelmat kampusjäsenyydestä ovat olleet Aalto-yliopistokiinteistöjen (ACRE) työpöydällä jo useamman vuoden ja oikea ajankohta lanseeraamiselle tuli nyt, kun työskentely toimistoissa on jälleen vakiintunut.

”Kampusjäsenyys vastaa hybridityöskentelyn tarpeeseen eikä yrityksen tarvitse välttämättä investoida omiin työtiloihin,” toteaa ACREn liiketoiminnan kehittämisen ja vastuullisuuden päällikkö Satu Kankaala. Yritys voi ostaa työntekijälleen kampusjäsenyyden, vaikka heillä olisikin oma toimistotila toisaalla.

”Yritykset pääsevät kampuksella verkostoitumaan saman alan toimijoiden kanssa tai löytämään uusia kumppaneita esimerkiksi startup-yrityksistä ja muita yhteistyömahdollisuuksia,” sanoo Kankaala.

Kampusjäsenyys tarjoaa näköalapaikan tulevaisuuteen

Kampusjäsenyyttä voi hakea kuka tahansa yksinyrittäjästä aina vakiintuneisiin brändeihin eli se sopii kaikille, jotka etsivät inspiroivaa työtilaa ainutlaatuisessa ympäristössä. Kampusjäsen pääsee osaksi Otaniemen kampuksen ja Aalto-yliopiston ekosysteemiä, joka yhdistää yritykset ja Aalto-yliopiston saumattomasti yhteen luomaan kasvua ja yhteiskunnallista vaikuttavuutta. Kampusjäsenyys tarjoaa yritykselle aitiopaikan läheltä tulevaisuuden ammattilaisia, Aalto-yliopiston opiskelijoita.

”Kampusjäsenenä pääsee osaksi innovatiivista Aalto-yhteisöä ja verkostoitumaan uusien osaajien kanssa,” sanoo Kankaala. Rekrytoivalle yritykselle kampusjäsenyys avaa näköalapaikan Aallon rekrypooliin ja helpottaa löytämään vastavalmistuneet asiantuntijat.

”Yritys voi myös ostaa kampusjäsenyyden opiskelijalle, joka tekee yritykselle opinnäyte- tai tutkimustyötään. Laadukkaat coworking-tilat tarjoavat hyvät puitteet työskentelyyn tutulla kampuksella,” toteaa Kankaala.

Entrepreneurship coworking space

Modernit coworking-tilat yliopiston ytimessä

”Kampusjäsenille löytyy Otaniemen kampukselta kaiken kaikkiaan neljä erilaista teemoitettua ja laadukasta coworking-aluetta,” avaa ACRE:n vuokraus- ja asiakaskokemuspäällikkö Jenna Isokuortti.

”Kampusjäsenyyksiä taas on kahdenlaisia – Hot seat -jäsenyys sopii niille, jotka eivät halua kiinteää työpistettä ja Fixed seat-jäsenyys niille, jotka toivovat oman nimetyn työpisteen. Fixed seat -jäsenet saavat toki käyttää myös muiden coworking-alueiden neuvotteluhuoneita,” sanoo Isokuortti.

Kampusjäsenten modernit neljään eri teema-alueeseen jaetut coworking-tilat sijaitsevat keskeisillä paikoilla Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella. Entrepreneurship-alue sijaitsee startup-keskus A Gridissä ja on täydellinen työtila yrittäjähenkeä sekä yhteistyömahdollisuuksia etsivälle. Health-alueen työtilat sijaitsevat Terveysteknologian talossa, joka on todellinen terveyden ja hyvinvoinnin osaamiseen keskittymä. Siellä työskentelee professoreita, tutkimusryhmiä sekä lääketieteen ja hyvinvoinnin laiteasiantuntijoita.

Living+ -alueella keskitytään ihmiskeskeisiin elinympäristöihin ja samassa rakennuksessa sijaitsevat mm. Insinööritieteiden korkeakoulun rakennustekniikan laitos ja Aalto-yliopistokiinteistöt. Materials-alueen työtilat sijaitsevat valtakunnallisesti merkittävässä Circular Raw Materials Hubissa, joka palvelee tutkimusta ja teollisuutta sekä kouluttaa tulevia kiertotalouden ja epäorgaanisten materiaalien asiantuntijoita.

Kaikkiin teema-alueisiin kuuluu mm. neuvottelutilojen käyttöoikeus, oma keittiö, kahvi- ja teeautomaatit ja yhteistoimintatila Makerspacen käyttöoikeus, jossa voi esimerkiksi käyttää 3D-tulostinta tai valokuvastudiota. Entrepreneurship-alueeseen kuuluu lisäksi myös postilokero- ja aulapalvelu.

Lisätietoja Kampusjäsenyydestä:

Satu Kankaala, liiketoiminnan kehittäminen ja vastuullisuus päällikkö
Aalto-yliopistokiinteistöt Oy (ACRE)

Jenna Isokuortti, vuokraus- ja asiakaskokemuspäällikkö
Aalto-yliopistokiinteistöt Oy (ACRE)

Hae kampusjäseneksi

Kampusjäsenyys on pääsylippusi Aalto-yliopiston kampukselle ja inspiroivien coworking-tilojen verkostoon yhdellä jäsenmaksulla.

Hae kampusjäseneksi
Campus members in the coworking area

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: