Jussi-patsaita Aallon alumneille

Jussi-gaalassa palkittiin niin Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen kuin Muotoilun laitoksen alumneja usealla pystillä.
Three people sitting in a taxi
Aurora ja Darian taksissa, elokuvasta Aurora

Eilisessä Jussi-gaalassa Aallon alumnit olivat taas kerran voitokkaita! Suurin voittopotti peräti seitsemällä Jussi-patsaalla meni Miia Tervon ohjaajamalle ja Max Malkan tuottamalle elokuvalle Aurora. Elokuva voitti parhaan elokuvan, parhaan ohjauksen, parhaan käsikirjoituksen, parhaan naispääosan, parhaan miessivuosan, parhaan naissivuosan ja parhaan pukusuunnittelun Jussit. Pukusuunnittelun Aurora -elokuvaan teki vaatetusuunnittelun ja pukutaiteen koulutusohjelmasta valmistunut Jouni Mervas.

Pietari Peltola palkittiin parhaan kuvauksen, Micke Nyström parhaan äänisuunnittelun ja Mervi Junkkonen parhaan leikkauksen Jussilla elokuvasta Koirat eivät käytä housuja.

Parhaaksi dokumenttielokuvaksi valittu Aatos ja Amine ohjasi ç ja tuotti Hannu-Pekka Vitikainen.

Reetta Aalto, Kirsikka Saari, Jenni Toivoniemi, Miia Tervo ja Alli Haapasalo palkittiin Nordisk Film -säätiön palkinnolla Tottumiskysymys -elokuvastaan.

Onnittelut voittajille!

Nordisk Film säätiön -palkinto jaetaan vuosittain ja sen saajan valitsee riippumaton, elokuvantekijöistä koostuva tuomaristo. Vuonna 2020 tuomaristoon kuuluivat tuottaja Miia Haavisto (tuomariston puheenjohtaja), elokuvaohjaaja Aleksi Salmenperä, käsikirjoittaja Iiro Küttner, näyttelijä, ohjaaja ja käsikirjoittaja Peter Franzén, elokuvaaja Aarne Tapola sekä Filmiauran hallituksen jäsen Manna Katajisto.

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.