International Business -kandidaattiohjelma toivottaa uudet opiskelijat tervetulleiksi Mikkelin kampukselle

80 uutta opiskelijaa aloitti opinnot International Business -kandidaattiohjelmassa tänä syksynä. Lukuvuoden avajaisseremonia pidettiin tiistaina 25.8. Mikkelissä.
Dean Timo Korkeamäki and Program Director Joan Lofgren at the academic year opening ceremony in Mikkeli.
Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki ja ohjelmajohtaja Joan Lofgren International Business -kandidaattiohjelmasta toivottivat uudet opiskelijat tervetulleiksi lukuvuoden avajaisseremoniassa.

Uusi akateeminen vuosi käynnistyi Kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksella maanantaina 24.8., kun ensimmäisen vuoden opiskelijat aloittivat opintonsa orientaatioviikon ohjelmalla. International Business -kandidaattiohjelmassa aloitti kaiken kaikkiaan 80 uutta opiskelijaa, joista noin 50 on saapunut paikan päälle kampukselle. Loput seuraavat orientaatioviikkoa ja syksyn kursseja etäyhteyden kautta.

Lukuvuoden avajaisseremonia pidettiin tiistaina 25.8. Mikkelin kampuksen auditoriossa. Tarvittavat turvallisuusjärjestelyt oli otettu huomioon, ja tilaisuus näytettiin suoratoistona opiskelijoille, jotka eivät päässeet paikan päälle. Ohjelmajohtaja Joan Lofgren toivotti avajaispuheessaan uudet opiskelijat lämpimästi tervetulleiksi. Hän kertoi, että ohjelman henkilökunta ja luennoitsijat ovat tehneet ja tulevat edelleen tekemään paljon työtä sen eteen, että opetuksen korkea laatu saadaan ylläpidettyä myös tämänhetkisessä maailman tilanteessa.

Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki painotti puheessaan, että vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö ovat tärkeässä roolissa, jotta Mikkelin kandidaattiohjelma, sekä koko Aalto-yliopisto, menestyy tässä ainutlaatuisessa tilanteessa.

Mikkelin kampuksen opiskelijayhdistys Probban puheenjohtaja Alex Warén puolestaan onnitteli uusia opiskelijoita siitä, että valitsemalla International Business -kandidaattiohjelman he ovat tehneet elämänsä parhaan päätöksen. Warén lupasi, että opiskelijat tulevat pian ymmärtämään, mitä ”Mikkeli spirit” -yhteishenki todella tarkoittaa. Hän on vakuuttunut, että myös tämän vuosikurssit opiskelijat tulevat kokemaan elämänsä parasta aikaa Mikkelissä ja solmimaan eliniän kestäviä ystävyyssuhteita.

Kun opinnot toden teolla käynnistyvät ensi maanantaina orientaatioviikon jälkeen, alkaa ensimmäisenä Joan Lofgrenin hybridimuotoinen kurssi Global Business Environment: lähiopetusta kampuksella, johon muualla olevat opiskelijat osallistuvat etäyhteydellä. Syyslukukauden aikana järjestetään myös muita kursseja lähiopetuksena, mutta suurin osa opiskelusta tapahtuu etäopintoina. Kuten International Business -ohjelman luonteeseen kuuluu, luennoitsijat ovat arvostettuja asiantuntijoita eri puolilta maailmaa.

Teksti: Maarika Raitosola

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.