Insinööritieteiden korkeakoulun vuoden 2019 akateemiset palkinnot ja kunniamerkit jaettiin dekaanin kahveilla

Opetustekopalkinnon saivat Mateusz Janiszewski ja Lauri Uotinen rakennustekniikan laitokselta.
2019 opetustekopalkinto

Tutkijatohtori Mateusz Janiszewski ja Staff Scientist Lauri Uotinen palkittiin opetustekopalkinnolla virtuaalisen maanalaisen tunnelin toteuttamisesta laajassa yhteistyössä eri alojen opettajien kanssa. Kehitetyssä virtuaaliympäristössä opiskelija pääsee harjoittelemaan ja tekemään oppimistehtäviä omaan tahtiinsa ja niin monta kertaa, kuin hän tarvitsee ennen varsinaiseen tunneliympäristöön menemistä. Opiskelijalla on koko ajan käyttettävissä tarvittavat ohjeet.

Palkitut opettajat ovat tutkineet kehitetyn ympäristön hyödyllisyyttä opiskelijoiden oppimisen näkökulmasta. Opiskelijat ovat ottaneet uudenlaisen oppimisympäristön hyvin vastaan ja havainneet sen hyödylliseksi. Uusi oppimisympäristö tukee opiskelijan hyvinvointia lisäämällä joustavuutta ja tukea oppimisprosessiin.

Tutkimustulosten mukaan myös oppimistulokset ovat parantuneet. Virtuaaliympäristöä on kehitetty edelleen opiskelijapalautteen pohjalta.

Vuoden opetustekopalkinnon suuruus on 3 000 euroa, joka jaettiin tänä vuonna kahden palkitun kesken.

Insinööritieteiden korkeakoulun palkinnot 2019
Dekaanin kahveilla palkittiin yksitoista henkilöä. Itsenäisyyspäivän kunniamerkin sai kolme koulun henkilöstöön kuuluvaa.

Väitöskirjapalkinnot

Dekaanin palkinnot vuoden 2019 parhaista väitöskirjoista myönnettiin seuraaville henkilöille:

Kamyar Hasanzadeh, D.Sc.
Spatial units of analysis: are there better ways? - An empirical framework for use of individualized activity space models in environmental health promotion research
Rakennetun ympäristön laitos
Vastuuprofessori Marketta Kyttä

TkT Heikki Kahila
Numerical modeling of spray-assisted dual-fuel ignition
Vastuuprofessori Ville Vuorinen

Mahdi Ghaderi Masouleh, D.Sc.
Numerical modeling of ignition and flame propagation in gas engines
Vastuuprofessori Ville Vuorinen

TkT Saara Matala
The Finlandisation of Shipbuilding - Industrialisation, the State, and the Disintegration of a Cold War Shipbuilding System
Vastuuprofessori Petri Kuosmanen

TkT Heidi Salo
Assessing the effects of subsurface drainage on hydrology and nitrogen transport in Nordic fields
Rakennetun ympäristön laitos
Vastuuprofessori Harri Koivusalo

Palkinnot ovat suuruudeltaan 3 000 euroa.

Julkaisupalkinnot

Insinööritieteiden korkeakoulun dekaanin palkinnot parhaista julkaisuista myönnettiin Viacheslav Balobanoville (D.Sc.), tutkijatohtori Aarne Hoville ja tohtorikoulutettava Gonçalo Sorgerille. Palkinnot ovat suuruudeltaan 2000 euroa.

Dekaanin palvelutekopalkinto 2019

Ensimmäistä kertaa jaettiin dekaanin palvelutekopalkinto, jonka sai suunnittelija Päivi Kauppinen koulun oppimispalveluista.

Itsenäisyyspäivän kunniamerkit 2019

Tilaisuudessa jaettiin tasavallan presidentti Sauli Niinistön itsenäisyyspäivänä 6.12.2019 Insinööritieteiden korkeakoulun henkilöstön jäsenille myöntämät kunniamerkit.

Yliopistonlehtori Markku Kuuvalle myönnettiin Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkkiansioistaan opettajana Teknillisessä korkeakoulussa ja Aalto-yliopistossa.

Erikoislaboratoriomestari Jouni Pekkariselle myönnettiin Suomen Valkoisen Ruusun I luokan mitali kultaristein ansioistaan mittaus-, työstö- ja valmistustekniikkaan liittyvissä projekteissa Teknillisessä korkeakoulussa ja Aalto-yliopistossa.

Insinööritieteiden korkeakoulun dekaanille, professori Gary Marquis'lle myönnettiin Suomen Valkoisen Ruusun I luokan ritarimerkki. Kunniamerkin luovutti provosti Kristiina Mäkelä.

Vuosikatsaus 2019

Tilaisuuden lopussa dekaani esitteli korkeakoulun vuosikatsauksen: Uusia kasvoja ja kestävää kehitystä – Insinööritieteiden korkeakoulun vuosikatsaus 2019

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa tietoliikenteessä vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi langaton viestintä.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.