Heippa-startupille unelmalähtö

Aalto-yliopiston Media Lab -opiskelijan Claudia Treuthardtin kehittämä Heippa-konsepti on esillä Teksasissa järjestettävillä messuilla.

Finpron Team Finland valitsi Heippa-tiimin yhdeksi suomalaisista start-upeista, jotka pääsevät esille NordicMade-messuosastolla 11.3.–15.3.2016. Heippa-konsepti voitti Tulevaisuuden arki-innovaatiot -kilpailun vuonna 2014.

Heipan pian julkistettava ensimmäinen versio on kehitetty läheisessä yhteistyössä järjestökentän kanssa ja se toimii aluksi Android-puhelimissa. Heipassa voi keskustella ilmaiseksi ja anonyymisti eri alojen asiantuntijoiden kanssa ja se tarjoaa matalan kynnyksen kanavan löytää neuvoja, valmennusta ja mentorointia.

Järjestöille ja yrityksille Heippa puolestaan tarjoaa mentorointiin ja valmennukseen suunnitellun monipuolisen palvelualustan, joka on vastaus luottamuksellisen sisällön käsittelyn ja toiminnan vaikuttavuuden mittaamisen haasteisiin.

SXSW Interactive on yksi merkittävimmistä vuotuisista globaaleista digitaalisen alan edelläkävijöille suunnatuista tapahtumista. Viime vuonna SXSW houkutteli paikalle yli 100 000 kävijää, yli 2 000 esiintyvää yhtyettä, 102 elokuvaensi-iltaa, 2700 puhujaa ja yli 8000 median edustajaa.

Heippa-tiimin kuulumisia messuilta voi seurata osoitteessa www.heippa.com.

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.