Gary Marquis on saanut kunniatohtorin arvon

Riian teknillinen yliopisto myönsi kunnianosoituksen työstä RTU:n ja Aalto-yliopiston yhteistyön edistämisestä.
Professori Gary Marquis
Kuvassa vasemmalla Leonids Ribickis Riian teknillisen yliopiston rehtori, sekä professori Gary Marquis.

Insinööritieteiden korkeakoulun dekaani, professori, TkT Gary Marquis on saanut Riian teknillisen yliopiston (RTU) kunniatohtorin arvon. Kunnianosoitus myönnettiin tunnustuksena hänen työstään RTU:n kansainvälisen profiilin kehittämisessä ja edistämisessä. Tällä hetkellä hän on yksi viidestä Latvian ministerihallituksen nimeämästä RTU:n neuvoston jäsenestä.

Vuonna 2022 RTU:n kunniatohtorin arvot myönnettiin vain kahdelle henkilölle.

Riian teknillinen yliopisto on Baltian maiden vanhin tekninen yliopisto, joka on perustettu 14. lokakuuta 1862. Yliopisto tunnettiin aiemmin nimellä Riga Polytechnical Institute ja Riga Polytechnicum.

Kunniatohtorin arvo on korkein kunnianosoitus, jonka yliopisto voi myöntää.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: