FITechin kautta tarjolla maksuttomia kursseja Aallosta ja kahdeksasta muusta yliopistosta

FITech-verkostoyliopisto kokoaa yhteen suomalaisten tekniikan alan yliopistojen kurssitarjontaa keskittyen ICT-alaan, energiavarastointiin, 5G-teknologiaan ja muihin valikoituihin tekniikan aloihin kuten meritekniikkaan ja materiaalitekniikkaan.
Opiskelijat istuvat luentosalissa, he hymyilevät ja kuuntelevat etualalla olevaa puhujaa, joka on selin kameraan..

Olisiko tänä syksynä aika opiskella jotain uutta tai päivittää vanhaa?

FITechin syksyn kurssitarjonnassa on yhteensä yli 200 yliopistokurssia. Opiskelu on maksutonta ja valtaosa kursseista on suoritettavissa etänä. Tarjolla on myös MOOC-kursseja, jotka voi suorittaa verkossa omaan tahtiin.

Kursseja tarjoavat Aalto-yliopiston lisäksi LUT-yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen yliopisto, Turun yliopisto, Vaasan yliopisto sekä Åbo Akademi. Lisäksi Helsingin ja Jyväskylän yliopistot tarjoavat 5G-aiheisia opintoja.

Kursseja käynnistyy tasaisesti syksyn ja talven aikana ja kunkin kurssin hakuaika päättyy noin viikkoa ennen kurssin alkua.

Tutustu kaikkiin FITechin syksyn kursseihin verkkosivuillamme!

Poimintoja Aalto-yliopiston syksyn kursseista:

Kuinka päästä alkuun verkko-oppimisessa?

Kesän alussa julkaistut jatkuvan oppimisen MOOCit auttavat alkuun, jos edellisistä opinnoista on jo aikaa. FITech 101: Jatkuvan oppimisen taidot koostuu asiantuntijoiden puheenvuoroista ja konkreettisista vinkeistä työn ohessa tapahtuvaan opiskeluun. 2 opintopisteen laajuinen kurssi on mahdollista suorittaa omaan tahtiin orientoivasti ennen muiden kurssien aloitusta.

Kolme ihmistä kävelee vierekkäin alas portaita.

FITech-verkostoyliopisto

Opiskele suomalaisten tekniikan alan yliopistojen kursseja maksutta. Kurssit soveltuvat niin aikuis- kuin tutkinto-opiskelijoillekin.

Opiskelu Aallossa
Piirroskuva hahmosta, joka istuu näytön edessä selkä katsojaan päin. Taustalla on rataksen kuvia ja vasemmalla FITechin ja Aalto-yliopiston logot.

FITech-verkostoyliopisto on julkaissut MOOC-kursseja jatkuvan oppimisen tueksi

Uudet kurssit helpottavat työn ohessa oppimisen aloittamista sekä tukevat henkilöstön osaamisen kehittämistä.

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.