FITech-verkostoyliopisto tarjoaa maksutonta tietotekniikan täydennyskoulutusta

FITech vastaa opintotarjonnallaan ICT-alan osaajapulaan. Tarjolla on tietotekniikan opintoja seitsemästä tekniikan alan yliopistosta. Opintotarjonta on nyt julkaistu ja se täydentyy kesän ja syksyn aikana.
FITech - For future tech talents!

Nyt julkaistu ja syksyllä käynnistyvä opintotarjonta sopii erityisen hyvin työelämässä oleville aikuisille, joilla on jo aikaisempia korkeakouluopintoja. Opintoja voi tehdä joustavasti töiden ohessa, sillä monet kurssit toteutetaan etäopintoina verkossa.

Lähes kaikilla työelämän alueilla on tarvetta tietoteknisten taitojen päivittämiseen. Tekoäly muovaa monien työnkuvia uudenlaisiksi, ja vaikka kaikissa ammateissa ei tarvita syvällisiä ohjelmointitaitoja, perusohjelmointitaidoista on kuitenkin paljon hyötyä.

Osaamista täydennetään yliopistojen tietotekniikan yleisten sivuaineiden avulla. Opiskella voi laaja-alaisesti ohjelmoinnin ja tekoälyn perusteista tietojärjestelmien kehittämiseen. Kursseja on tarjolla esimerkiksi ohjelmoinnin, tekoälyn ja ohjelmistosuunnittelun ja -järjestelmien osa-alueilla.

Machine Learning with Python -kurssi täyttyi hetkessä

FITechin opintotarjontaa pilotoidaan parhaillaan yksittäisillä kursseilla. Aalto-yliopiston koneoppimisen online-kurssille ilmoittautui hetkessä yli 200 opiskelijaa. Kahdeksan viikon kurssi on suoritettavissa täysin etäopintoina.

Opinnoista vastaava apulaisprofessori Alex Jung Aalto-yliopistosta johdattelee meitä tekoälyn ja koneoppimisen pariin muistuttamalla, että useimmilla meistä on jo tekoälyassistentti älypuhelimissamme. Tämä assistentti auttaa meitä löytämään lähimmän supermarketin, kääntämään tietoja vierailla kielillä tai paikallistamaan kaupungin parhaan italialaisen ravintolan. Monet näistä ominaisuuksista toteutetaan koneoppimisen avulla.

Tutustu FITechin jatkuvasti täydentyvään kurssitarjontaan täällä.

Tule kuulemaan FITech ICT -hankkeesta

Tervetuloa Aalto-yliopiston järjestämään FITech ICT -infotilaisuuteen 18.6.2019 Otaniemessä.

Tapahtuman tarkemmat tiedot osoitteessa www.fitech.io.

Lisätietoja:

Katri Ventus, FITech ICT:n projektipäällikkö
katri.ventus(at)fitech.io

Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi FITech-verkostoyliopistolle joulukuussa 10 miljoonan euron erityisavustuksen Aalto-yliopiston koordinoiman kansallisen ICT-alaan keskittyvän koulutuskokonaisuuden luomiseen. FITechin tavoitteena on 4 000 ICT-osaajan täydennyskoulutus.

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla