FinnCERES etsii jälleen uusia tutkimusavauksia

Rahoitusta myönnetään kahdelle tai kolmelle tutkimushankkeelle, yhteensä kaikkiaan 600 000 euroa.
A green leaf. Photographer: Aleksi Poutanen.
Kuva: Aleksi Poutanen / Aalto-yliopisto

Lisätietoja englanniksi:

The total funding in this call is €300k + €300k (Aalto + VTT).  Expected that 2-3 projects will be funded, with a total funding of €100-150k per partner.

The thematic areas for 2020 call are:

1.    (Bio)degradation and recyclability of bio-based polymers or bioproducts
2.    Carbon materials and biochars
3.    Disruptive methods to enhance the strength of fibers and fiber structures
4.    Biocomposite solutions

Please find further information on the FinnCeres website and here
Additionally, to simplify co-partnering between Aalto and VTT, we have opened a Teams workspace to serve as a discussion forum. In case you don’t yet have access to Eduuni or Teams space, please contact [email protected].

Deadline: The project proposals must be submitted to info (at) finnceres.fi by 3.5.2020 at 12.00.

For questions, please send a note to Stina Grönqvist  or Jukka Hassinen, our FinnCERES Flagship Managers
([email protected][email protected])

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024