Finnair on Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner

Kauppakorkeakoulun Premium Partnereiden joukko kasvoi yhdellä, kun Finnair solmi 1.9. kolmivuotisen kumppanuussopimuksen korkeakoulun kanssa.
Finnair on Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner. Kuva: Finnair

– On todella hienoa saada täysin uutta toimialaa edustava, vahvan kansainvälisen brändin omaava yritys yhteistyökumppaneidemme joukkoon, iloitsee Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun yrityssuhteista.

–Vaikka Finnairin brändi onkin opiskelijoillemme tuttu, niin uskomme, että tiiviin ja kokonaisvaltaisen yhteistyön kautta saamme entistä paremmin näkyväksi mahdollisuudet, joita Finnair tarjoaa erityisesti kauppatieteilijöille.

Yhteistyö on lähtenyt jo varsin vauhdikkaasti käyntiin usealla saralla. Finnair tulee olemaan muun muassa uusien kandidaattiopiskelijoiden Yritystapaus-kurssin case-yritys. Case-yrityksenä Finnair antaa eri liiketoimintayksiköidensä osaamisen ja haasteet opiskelijoiden käytettäviksi kurssilla.

Lisäksi Finnair tarjoaa liiketoimintaan liittyvän haasteen neljän eri maisteriohjelman (Management & International Business, Business Law, Entrepreneurship, Corporate Communication) yhteiselle Capstone-kurssille, jossa ohjelmista valmistuvat maisterit ratkovat haasteen yrityksen kanssa yhdessä. Suunnitelmissa on myös teettää Aalto-yliopiston opiskelijoilla erillinen, räätälöity yritysprojekti. Syksyn 2015 aikana sisustetaan niin ikään Finnairin oma nimikkosali Töölön kampukselle.

– Finnair rekrytoi jatkuvasti korkeakoulutettuja kaupallisesti suuntautuneita ammattilaisia. Kuluttajabrändimme on monille tuttu, mutta työtehtäviemme haastavuus ja monipuolisuus ei välttämättä niinkään, kertoo Finnairin työnantajamielikuvasta vastaava Juho Toivola.

– Haluamme tehdä monipuolista yhteistyötä, jossa Finnair yrityksenä tulee tutuksi yhteisen tekemisen kautta. Nyt solmittu kumppanuus tarjoaa tällä erinomaiset puitteet. Erityisenä tavoitteena meillä on tehdä Helsinki-Vantaan lentokenttäaluetta tunnetuksi kansainvälisenä ja nopeasti kasvavana työpaikkakeskittymänä – yhteistyössä alueen muiden työnantajien kanssa.

Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Kauppakorkeakoulun kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 14 yritystä.

Lisätietoja:

Anne Salonvaara
Corporate Relations Manager
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Juho Toivola
HR Manager
Finnair

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.