Finnair on Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner

Kauppakorkeakoulun Premium Partnereiden joukko kasvoi yhdellä, kun Finnair solmi 1.9. kolmivuotisen kumppanuussopimuksen korkeakoulun kanssa.
Finnair on Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner. Kuva: Finnair

– On todella hienoa saada täysin uutta toimialaa edustava, vahvan kansainvälisen brändin omaava yritys yhteistyökumppaneidemme joukkoon, iloitsee Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun yrityssuhteista.

–Vaikka Finnairin brändi onkin opiskelijoillemme tuttu, niin uskomme, että tiiviin ja kokonaisvaltaisen yhteistyön kautta saamme entistä paremmin näkyväksi mahdollisuudet, joita Finnair tarjoaa erityisesti kauppatieteilijöille.

Yhteistyö on lähtenyt jo varsin vauhdikkaasti käyntiin usealla saralla. Finnair tulee olemaan muun muassa uusien kandidaattiopiskelijoiden Yritystapaus-kurssin case-yritys. Case-yrityksenä Finnair antaa eri liiketoimintayksiköidensä osaamisen ja haasteet opiskelijoiden käytettäviksi kurssilla.

Lisäksi Finnair tarjoaa liiketoimintaan liittyvän haasteen neljän eri maisteriohjelman (Management & International Business, Business Law, Entrepreneurship, Corporate Communication) yhteiselle Capstone-kurssille, jossa ohjelmista valmistuvat maisterit ratkovat haasteen yrityksen kanssa yhdessä. Suunnitelmissa on myös teettää Aalto-yliopiston opiskelijoilla erillinen, räätälöity yritysprojekti. Syksyn 2015 aikana sisustetaan niin ikään Finnairin oma nimikkosali Töölön kampukselle.

– Finnair rekrytoi jatkuvasti korkeakoulutettuja kaupallisesti suuntautuneita ammattilaisia. Kuluttajabrändimme on monille tuttu, mutta työtehtäviemme haastavuus ja monipuolisuus ei välttämättä niinkään, kertoo Finnairin työnantajamielikuvasta vastaava Juho Toivola.

– Haluamme tehdä monipuolista yhteistyötä, jossa Finnair yrityksenä tulee tutuksi yhteisen tekemisen kautta. Nyt solmittu kumppanuus tarjoaa tällä erinomaiset puitteet. Erityisenä tavoitteena meillä on tehdä Helsinki-Vantaan lentokenttäaluetta tunnetuksi kansainvälisenä ja nopeasti kasvavana työpaikkakeskittymänä – yhteistyössä alueen muiden työnantajien kanssa.

Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Kauppakorkeakoulun kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 14 yritystä.

Lisätietoja:

Anne Salonvaara
Corporate Relations Manager
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
[email protected]

Juho Toivola
HR Manager
Finnair
[email protected]

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

The picture shows Professor Ray Ball giving a keynote speech at the seminar organized at the School of Business.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Kaikki hyötyvät yritysten tilinpäätösraportoinnista

Tekoäly, tasapainoilu globaalien ja paikallisten kysymysten välillä sekä sosiaalisten ja ympäristökysymysten entistä vahvempi painottaminen asettavat haasteita tulevaisuuden tilintarkastajille.
Aalto University / a child trying out VR glasses / photo: Atte Leskinen
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Nuoret uudistavat kauppareissusi 5G-teknologialla

Lukiolaisten ja korkeakouluopiskelijoiden 5G-ratkaisuja testattiin A Bloc -kauppakeskuksessa syyskuussa.
Kuvassa professori Risto Sarvas, etualalla näkyy kaksi Otaniemen lukion opiskelijaa
Yhteistyö Julkaistu:

Tyttöjen päivä tekee lukiolaisista professoreita – puhuvat tasa-arvosta ja somesta

Aalto-yliopiston ja Otaniemen lukion tempaus päästää nuoret nostamaan esiin teknologiaan ja yhteiskuntaan liittyviä asioita, joita he pitävät tärkeinä.
Kuva: Mostphotos
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Uusi neu­ro­tie­teen kes­kit­ty­mä Hel­sin­ki Brain & Mind sai EAKR-ra­hoi­tuk­sen

Helsingin yliopisto, Aalto-yliopisto ja HUS saivat Euroopan aluekehitysrahastolta (EAKR) puoli miljoonaa euroa neurotieteen tutkimus-, osaamis- ja innovaatiokeskittymän kehittämiseen.