Financial Times: Suomalainen liikkeenjohdon valmennus Pohjoismaiden parasta

Aalto Executive MBA jälleen maailman 100 parhaan joukossa.

Liikkeenjohdolle suunnattu Aalto Executive MBA -ohjelma vahvisti asemaansa Financial Times -lehden vuosittaisessa vertailussa. Globaalisti ohjelman kokonaissijoitus on 83. (vuonna 2013 sija 85). Sadan kärkeen yltäneistä harvoista pohjoismaisista ohjelmista Aalto EMBA on paras, ja sen osallistujilla on selkeästi paras palkkakehitys. Maailmassa on arviolta 3 000 EMBA-ohjelmaa, joista Financial Timesin vertailu julkaistaan vain sadan parhaan osalta.

- Pitkäjänteinen kehitystyömme palautti meidät takaisin Pohjoismaiden ykkösohjelmaksi viime vuoden poikkeukselliselta toiselta sijalta. Pohjoismaissa on kolme perinteisesti vahvaa koulua, joten voimme perustellusti olla ylpeitä kärkiasemastamme. Ohjelmasta valmistuneiden selkeästi paras palkkakehitys on myös hieno meriitti Aalto EMBA:lle. Se todentaa osaltaan sisältöjen relevanssin ja oikean osallistujaprofiilin tavoittamisen, toteaa Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Aalto EMBA on tarjolla jo kahdeksassa maassa, Suomen lisäksi Singaporessa, Puolassa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa ja Iranissa. Kansainvälisyys ja ohjelman monimuotoisuus ovatkin ohjelman vahvuuksia. Uusin avaus on Iran, jossa Aalto University Executive Education käynnisti tänä syksynä maan historian ensimmäisen kansainvälisesti akkreditoidun EMBA -ohjelman.

- Kisaamme globaaleilla liikkeenjohdon koulutusmarkkinoilla. Tänä vuonna emme nähneet Financial Times -vertailussa radikaaleja muutoksia, mutta kiinalaisten bisneskoulut ja osittain Kiinassa toteutettavat ohjelmat sijoittuivat jälleen hyvin. Kaiken kaikkiaan erot kansainvälisten huippukoulujen välillä ovat todella pienet. Aalto-yliopiston monialaisuus on meille kilpailutekijä, kuten myös naisprofessorien osuus, joka on keskimääräistä korkeampi, kertoo Aalto EE:n MBA-ohjelmista vastaava johtaja, tohtori Minna Hiillos.

Maailman parhaaksi EMBA -ohjelmaksi arvioitiin tänä vuonna Trium Global EMBA -ohjelma, joka on New York University Stern School of Businessin, London School of Economics and Political Sciencen ja HEC School of Management Parisin yhteinen ohjelma. Viiden kärkeä hallitsivat entiset ohjelmat, keskinäisissä sijoituksissa oli joitakin muutoksia.

Financial Times -lehden vertailussa arvioidaan lukuisia eri osa-alueita, kuten ohjelman monimuotoisuutta ja opettajien pätevyystasoa sekä opiskelijoiden urakehitystä, palkkaa ja tavoitteiden saavuttamista. Vertailu perustuu opiskelijoiden antamaan arvioon ja tietoihin sekä koulujen tuottamaan tilastoaineistoon. Vertailuun vastaavat aina kolme vuotta sitten kyseisestä EMBA-ohjelmasta valmistuneet.

Lisätietoja:

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)
Puhelin: +35840 738 7221

Minna Hiillos, kauppat. tri, Associate Dean
Business Area Director, Degree Programs
Puhelin: +35850 583 9521

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,4 prosentin parhaimmistoon.

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.