Financial Times: Aalto Executive MBA:n sijoitus parani seitsemällä

Aalto EE:n liikkeenjohdon valmennus jatkaa nousuaan globaalissa sarjassa.

Maailman arvostetuimmassa, Financial Times -lehden vuosittaisessa globaalissa rankingissa Aalto Executive MBA -ohjelma saavutti sijan 76 parantaen sijoitustaan peräti seitsemällä. Kokeneelle liikkeenjohdolle suunnattu ohjelma paransi sijoitustaan eniten tavoitteiden saavuttamisen sekä palkka- ja urakehityksen keskeisillä osa-alueilla. Maailmassa on noin 3 000 EMBA-ohjelmaa, joista Financial Times raportoi vain 100 parasta.

Osallistujien henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamisen osa-alueella Aalto EMBA paransi sijoitustaan kymmenellä. Palkkakehitys nousi kahdeksan sijaa ja urakehitys seitsemän. Kaikki edellä mainittujen osa-alueiden tiedot kerättiin osallistujilta ja niiden painoarvo kokonaissijoitukseen oli 28 prosenttia.

‒ Pitkäjänteisen henkilökohtaisen kasvun tukeminen läpi ohjelman tuottaa nyt hedelmää. On myös palkitsevaa nähdä, että pystymme vuosi vuodelta paremmin vauhdittamaan osallistujien ura- ja palkkakehitystä, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Aalto EMBA on yksi neljästä pohjoismaisesta ohjelmasta Financial Timesin rankingissa. Tässä vertailuryhmässä Aalto EMBA:n suorittaneilla on selkeästi nousujohteisin palkkakehitys ja korkein kokonaispalkka kolme vuotta ohjelman suorittamisen jälkeen. Mukaan pohjoismaista pääsivät Aalto-yliopiston lisäksi Copenhagen Business School, Stockholm School of Economics ja BI Norwegian Business School.

Aalto EMBA on tarjolla jo seitsemässä maassa, Suomen lisäksi Singaporessa, Puolassa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Indonesiassa ja Iranissa. Kansainvälisyys ja ohjelman monimuotoisuus ovatkin ohjelman vahvuus ja globaali erottautumistekijä. Parhaillaan rakenteilla on joukko uusi ohjelmia, osa näistä johtavien kansainvälisten yliopistojen kanssa.

‒ Maanosien rajat ylittävät, useampien yliopistojen yhteisohjelmat valtasivat kärkisijat tänä vuonna. Aalto-yliopiston monialaisuus on meille kilpailutekijä, kuten myös keskimääräistä korkeampi naisprofessorien osuus, kertoo Aalto EE:n MBA-ohjelmista vastaava johtaja Hanna-Riikka Myllymäki.

Kaiken kaikkiaan erot kansainvälisten huippukoulujen välillä ovat todella pienet. Maailman parhaimmiksi selviytyivät yhteisohjelmat: Tsinghua University ja Insead, Kellogg ja Hong Kong UST Business School ja Trium: HEC Paris, LSE ja New York University: Stern. Pohjoismaisista kouluista parhaimmin sijoittui Copenhagen Business School. Toisena oli Aalto EE, jonka taakse jäi Stockholm School of Economics.

Financial Times -lehden rankingissa arvioidaan viittätoista eri osa-aluetta, kuten ohjelman monimuotoisuutta ja opettajien pätevyystasoa sekä opiskelijoiden urakehitystä, palkkaa ja henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista. Ranking perustuu opiskelijoiden antamaan arvioon ja tietoihin sekä koulujen tuottamaan tilastoaineistoon. Rankingiin vastaavat aina kolme vuotta sitten kyseisestä EMBA-ohjelmasta valmistuneet.

Lisätietoja:

Pekka Mattila

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)
Puhelin: 040 738 7221

Hanna-Riikka Myllymäki

Business Area Director, Degree Programs
Puhelin: 050 463 3364

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,4 prosentin parhaimmistoon.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan