Financial Times: Aalto EE paransi sijoitustaan yhä kiristyvässä kilpailussa

Aalto EE:n globaali sijoitus oli tänä vuonna 47, joten se koheni yhdellä viimevuotisesta.

Aalto University Executive Education (Aalto EE) paransi sijoitustaan maailman 50 parhaan liikkeenjohdon valmentajan joukossa Financial Times -lehden vuosittaisessa selvityksessä. Aalto EE:n vahvuuksia ovat kansainvälisyys, vaikuttavat oppimismenetelmät sekä valmennusten laatu.

Aalto EE toteutti viime vuonna yhteensä 96 yrityksille ja yhteisöille räätälöityä valmennusohjelmaa. Avoimissa johdon ohjelmissa puolestaan oli yli 1 700 osallistujaa. Financial Timesin mukaan Aalto EE:n tarjoamissa oppimismenetelmissä yhdistyvät monipuolisella tavalla käytännön osaaminen ja akateeminen tieto. Osallistujat kokivat saavuttaneensa hyvin asetetut tavoitteet sekä oppineensa uusia, omassa työssään hyödynnettäviä taitoja.

Asiakkaat arvostivat Aalto EE:n valmentajien osaamista ja ohjelmakokonaisuuksien johdonmukaisuutta. Viime vuosien tapaan selvityksessä nousi esiin myös Aalto EE:n kansainvälisyys ja globaali partneriverkosto, johon kuuluu mm. strateginen kumppani, espanjalainen huippukoulu ESADE.

– Jatkuvasti kiristyvässä kansainvälisessä kilpailussa sijoituksemme hienoinen parantuminen on kannustava uutinen. Financial Timesin vuotuiset arvioinnit ovat meille tärkeä, joskaan eivät ainoa, suoritusmittari. Kisan kovuudesta kertoo se, että olemme maailman kärkipeleissä edelleen ainoa suomalainen toimija. Asemamme viidenkymmenen parhaan joukossa on myös asiakkaille takuu siitä, että sisällöt, menetelmät ja valmentajat ovat korkeinta kansainvälistä tasoa, toteaa Aalto University Executive Education Oy:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

FT Executive Education -selvityksessä arvioidaan erikseen ns. avoimet valmennukset ja yrityksille räätälöidyt ohjelmat. Kokonaissijoitus perustuu näiden kahden kategorian yhteistulokseen. Arviointi perustuu sekä asiakkaiden antamaan palautteeseen että instituutioiden tuottamaan tilastoaineistoon. Financial Times julkaisee selvityksessään vain 50 parhaan liikkeenjohdon kehittäjän arviot. Kaikkiaan maailmassa on arviolta 4 000 johdon valmennuksia ja MBA-tutkintoja tarjoavaa toimijaa.

Aalto EE:n strateginen kumppani ESADE oli vertailussa sijalla kahdeksan. Maailman johtamiskoulujen kolmen kärki säilyi ennallaan: Iese Business School, HEC Paris ja IMD.

Aalto University Executive Education osallistui vertailuun Aalto University -nimellä. Aalto EE oli mukana selvityksessä 15. kerran.

Lisätietoja:
Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori
Aalto University Executive Education Oy
[email protected]

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,4 prosentin parhaimmistoon.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.