FEMME IN STEM -teos visualisoi tekniikan kehitystä

Naiset ja tekniikka -mediateoskilpailussa yhdistyvät monimuotoisuus ja naisten rooli tekniikan kehityksessä.
Aalto University / Väre building / Photo: Mikko Raskinen

Yliopistonlaajuiset taideopinnot innostivat aaltolaisia yhdistämään taideperustaista toimintaa yli tieteenalarajojen. Naiset ja tekniikka -mediateoskilpailussa voittajatyöksi valikoitui FEMME IN STEM.

Kaikille avoinna olevassa kilpailussa haettiin videota, animaatiota, peliä tai muuta mediateosta, joka tuo esille naisten osallistumisen, kyvyt ja roolimallin tekniikan tai luonnontieteiden aloilla. Kilpailussa arvostettiin myös tekniikan alan yleisen houkuttelevuuden esittämistä ja tekniikan yhteistyötä talouden ja taiteen kanssa. Palkinnot jaettiin Marja-Terttu Tanttisen rahastosta, ja päätöksen palkinnon saajista teki Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun toimikunta ja dekaani.

Voittajaksi valittiin visuaalisen viestinnän muotoilun koulutusohjelman opiskelijoiden Sofia Schleutkerin ja Janne Kuisman suunnittelema “FEMME IN STEM”. Teos visualisoi monimuotoisuuden yleistä merkitystä tekniikan kehityksessä ja tuo siten naisten roolia sekä tasa-arvoisuutta tekniikan ja luonnontieteiden alalla esiin.

Kunniamaininnat luovutettiin Maria Lindqvistin videolle sekä Aura Kiiskisen ja Ella Huttusen toteuttamalle muistipelille.

Onnea voittajille!

Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.