Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuoden 2023 apurahoja myönnettiin kuudelle Aalto-yliopiston opiskelijalle tai alumnille.
Ahvenaisen rahaston palkintojejakotilaisuus 2023
Kuvassa vasemmalta Anna Antonova, Steven Collins, professori Jari Puttonen, emeritusprofessori Aarne Jutila, professori Lauri Salokangas, Zhenkun Li, Jami Hirvonen ja Paul Toivonen.

5 000 euron apurahan saivat tekniikan tohtorit Anna Antonova ja Steven Collins talonrakennustekniikan alalta.
4 000 euron apurahan sai diplomi-insinööri Paul Toivonen sillanrakennustekniikan alalta.
3 500 euron apurahan saivat diplomi-insinöörit Viktoria Detkin talonrakennustekniikan alalta sekä Jami Hirvonen sillanrakennustekniikan alalta.

Tohtoriopiskelija Zhenkun Li:lle myönnettiin sillanrakennustekniikan alalta 4 500 euron kannustusapuraha tukemaan hänen hyvin edenneitä jatko-opintojaan Aalto-yliopistossa.

Apurahojen jakotilaisuus järjestettiin 30.3.2023. Vuodelle 2023 myönnettyjen apurahojen arvo on yhteensä 25 500 € euroa. Apurahat olivat haettavissa 1.12.2022-31.1.2023.

Lämpimät onnittelut kaikille apurahan saaneille!

Aalto-yliopiston Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto myöntää vuosittain apurahoja tai tunnustuspalkintoja sillan- tai talonrakennukseen suuntautuneille Aalto-yliopiston opiskelijoille sekä mainituilta aloilta Aalto-yliopistossa äskettäin diplomi-insinöörin tai jatkotutkinnon suorittaneille henkilöille.

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.