Fabian Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan opinnäytteitä

Apurahat jaettiin Rakennustekniikan laitoksella 7.3.2019 pidetyssä Aalto Civil Engineering Day -tilaisuudessa.
Uusia tutkintotodistuskansioita 2019 alkaen

Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun Fabian Ahvenaisen rahastomyöntää vuosit-tain apurahoja sillan- tai talonrakennustekniikkaan suuntautuneille opiskelijoille sekä mainituilta aloilta äskettäin diplomi-insinöörin tai jatkotutkinnon suorittaneille henkilöille. Tänä vuonna apurahoja myönnettiin yhteensä 9 000 euroa seuraaville henkilöille:

• Diplomi-insinööri Vera Babiczky(sillanrakennus), 1 500 €
  • Diplomi-insinööri Yiwei Liu(talonrakennus), 1 500 €
  • Tekniikan kandidaatti Sebastian Muuronen(talonrakennus), 1 000 €
  • Diplomi-insinööri Safi Ur Rehman(sillanrakennus) 2 000 €
  • Tekniikan ylioppilas (AMK-ins.) Marko Seitsonen(talonrakennus), 1 000 €
  • Diplomi-insinööri Suraj Rana Bhat(sillanrakennus), 2 000 €
Fabian Ahvenaisen säätiön apurahojen saaneet Aalto Civil Engineering Day -tapahtumassa. Kuva: Teemu Ojala
Fabian Ahvenaisen apurahojen saajat 2019. Vasemmalta oikealle: Yiwei Liu, Sebastian Muuronen, Safi Ur Rehman, Marko Seitsonen, Suraj Rana Bhat ja Vera Babiczky.

Perusteluna Safi Ur Rehmanin ja Suraj Rana Bhatin osalta oli maininnalla erinomaisesti suoritettu diplomi-insinöörin tutkinto ja arvosanalla kiitettävä suoritettu diplomityö. Muuroselle ja Seitsoselle myönnettiin kannustusapuraha erittäin hyvin edenneistä diplomi-insinöörin opinnoista. Babiczky ja Liu saavat apurahat  erittäin hyvin suoritetuista diplomi-insinöörin tutkinnoista ja erinomaisista diplomitöistä.

Tilaisuuden pääpuheenpiti A-insinöörit Oy:n hankekehitysjohtaja Timo Saanio.

Fabian Ahvenaisen rahasto

Fabian Ahvenaisen rahasto perustettiin Teknilliseen korkeakouluun vuonna 1998 lahjoituksella, jonka diplomi-insinööri Jaakko Ahvenainen teki isänsä Fabian Ahvenaisen muistoksi. Myöhemmin Jaakko Ahvenainen täydensi lahjoitusta kahdesti ja muisti rahastoa myös testamentissaan. Rahaston tarkoitus on jakaa tunnustuspalkintoja Aalto-yliopiston sillan- ja talonrakennustekniikan opiskelijoille erityisesti konstruktiivisen rakennustekniikan edistämiseksi. 21-vuotisen toimintansa aikana rahasto on jakanut apurahoja yhteensä 150 840 euroa.

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahastosta jaetaan vuosittain apurahoja ja tunnustuspalkintoja Aalto-yliopiston sillanrakennuksen ja talonrakennuksen alan opiskelijoille, nuorille tutkijoille ja vastavalmistuneille.

Dipoli / kuvaaja: Tuomas Uusheimo

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.