Euroopan teknillisten yliopistojen rehtorit kohtasivat Otaniemessä

Konferenssin teemana oli eri tieteenalojen, sektoreiden, kulttuureiden ja ajattelun raja-aitojen ylittäminen.
Euroopan teknillisten yliopistojen rehtorien konferenssi Aalto-yliopistossa. Kuva: Lasse Lecklin.

Noin 60 rehtoria eri puolilta Eurooppaa kokoontui Aalto-yliopistossa 18.–19.9. järjestettyyn Euroopan teknillisten yliopistojen johtajien konferenssiin. Vuosittainen konferenssi järjestettiin 34. kertaa.

Rehtori Tuula Teerin emännöimän tapaamisen teemana oli rajojen ylittäminen, Crossing Borders. Muuttuva toimintaympäristö vaatii yliopistoilta uudenlaista ajattelua ja yhteistyötä, joka ylittää eri tieteenalojen, maiden ja kulttuureiden sekä yliopisto- ja yritysmaailman välisiä rajoja.

– Aalto-yliopisto tekee pitkäjänteistä yhteistyötä yritysten, yhteisöjen ja alumnien kanssa. Uskomme vahvasti yhteistyön merkitykseen – ilman sitä emme voisi onnistua missiossamme muuttaa maailmaa ja tukea Suomen menestystä, Teeri totesi konferenssin avajaispuheessa perjantaina.

Lisätietoja konferenssin verkkosivuilla.

Kuvat: Lasse Lecklin

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta