Euroopan parasta yliopistoviestintää – Entä jos -kampanja voitti pääpalkinnon Sevillassa

EUPRIO 2018:n tuomaristo kiitteli muun muassa kokonaisuuden visuaalisuutta.

Aalto-yliopiston tutkimuksen ja opetuksen ansioituneita hankkeita juhlistava Entä jos -kampanja sai Sevillassa järjestetyn EUPRIO 2018 -konferenssin ykköspalkinnon. EUPRIO on eurooppalaisten korkeakoulujen ja ylipistojen viestintäammattilaisten järjestö, ja sen vuotuinen konferenssi alan tärkeimpiä tapahtumia. Konferenssin yhteydessä palkitaan myös kolme viestintätekoa tai –kampanjaa, jotka ovat tavalla tai toisella tukeneet yliopiston tavoitteiden toteuttamista.

”Tämä on mielettömän hienoa! Kiitos kuuluu taitavalle viestintätiimillemme ja mahtaville tutkijoillemme, joiden heittäytyminen teki tiedettä rohkeasti popularisoivasta kampanjasta mahdollisen”; sanoo tiedetoimittaja Minna Hölttä.

Palkitut valittiin tuomariston arvioiden ja osallistujien äänten perusteella. Arviointiperusteita olivat muun muassa kiinnostavuus, omaperäisyys ja kustannustehokkuus. Tuomariston mukaan Entä jos -kampanja onnistui kaikilla kriteereillä. Kiitosta sai erityisesti se, että suuri ja visuaalisesti kunnianhimoinen kokonaisuus toteutettiin pääasiassa oman väen voimin.

Kilpailun kakkoseksi nousi University of Grenoble Ranskasta ja kolmanneksi Södertörn University Ruotsista.

Entä jos -sarjan tarinat, kuvat ja videot esittelevät seitsemäntoista kunnianhimoista, vaikuttavaa ja rohkeaa tutkimuksen, taiteen ja opetuksen hanketta eri puolilta Aalto-yliopistoa.

Tutustu projekteihin ja ihmisiin niiden takana osoitteessa whatif.aalto.fi. Julkaisemme myös viikoittain uuden videon Aallon some-kanavissa – seuraa siis meitä Facebookissa, Twitterissä, YouTubessa, Instagramissa ja Linkedinissä sekä hashtagia #whatif.

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.