Estoril-konferenssi: Together for a future of hope

Estoril Conferences yhdistää voimansa CEMSin ja McKinsey & Companyn kanssa. Tarkoituksena on vahvistaa sukupolvien välistä vuoropuhelua globaaleista haasteista ja tehdä yhteistyötä koko maailman z-sukupolven (engl. purpose generation) kanssa.
Photo from CEMS MIM graduation.
Vuoden 2022 Estoril-konferenssissa pohditaan maailman nykytilannetta, analysoidaan sen monimutkaisuutta ja keskustellaan ratkaisuista, joita voisimme toteuttaa tehdäksemme maailmasta paremman paikan. Kuva: CEMS MIM -valmistujaiset v. 2021

Vuodesta 2009 lähtien Estoril Conferences on tuonut Portugaliin arvostetuimpia maailman johtajia, Nobelin palkinnon saajia sekä nykyisiä ja entisiä valtionpäämiehiä keskustelemaan maailmanlaajuisista kysymyksistä "Global Challenges, Local Answers" -foorumin puitteissa. Yli kymmenen vuoden jälkeen Estoril Conferencesta on muodostunut yksi Portugalin tunnetuimmista tapahtumista ja keskustelu on levinnyt kauas Portugalin rajojen ulkopuolellekin.

CEMS ja McKinsey & Company partnereiksi

Tämän vuoden tapahtuman ohjelman suunnitteluun ovat osallistuneet tapahtuman uudet partnerit CEMS, The Global Alliance in Management Education, ja McKinsey & Company. Tarkoituksena on yhdessä muuntaa tieto käytännön toiminnaksi tekemällä yhteistyötä uuden sukupolven kanssa. CEMS-verkosto, johon maailman parhaat kauppakorkeakoulut kuuluvat, on Estoril Conferences -tapahtuman strateginen kumppani (strategic partner), kun taas McKinsey & Company, maailman johtava johdon konsulttiyritys, on tapahtuman osaamiskumppani (knowledge partner).

Näiden kahden organisaation tuella Estoril Conferencen seitsemännestä kerrasta 1.–2. syyskuuta 2022 tulee akateemisen maailman kattava maailmanlaajuinen konferenssi. Sitä johtaa Nova School of Business & Economics (Nova SBE) ja sen tarkoituksena on ”tarjota foorumi z-sukupolvelle (purpose generation) ja kaikille niille, jotka haluavat muuttaa maailmaa, vaikuttaa yhteisiin asioihin sekä tarjota mahdollisia ratkaisuja maailman polttavimpiin haasteisiin, jotka liittyvät kestävään ja osallistavaan yhteiseen tulevaisuuteen”, kuten Nova SBE:n dekaani Daniel Traça asian ilmaisi.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu järjestää paneelikeskustelun aiheesta Climate & Action

Konferenssi tarjoaa foorumin interaktiivisille globaaleille keskusteluille. Se on kehotus kaikille maailman johtaville kauppakorkeakouluille toimia itsenäisinä instituutioina, jotta ne voivat valita suunnan ja olla johtamassa yhteiskuntiemme muuttamista. CEMS ja Nova SBE, CEMSin Portugalin jäsenkoulu ja yksi allianssin suurimmista kauppakorkeakouluista, toimivat yhdessä kehittääkseen ja kouluttaakseen tulevaisuuden johtajia.

”Odotamme innokkaina verkostomme laajentamista yhteistyössä Estoril Conferences -tapahtuman kanssa. Haluamme edistää avointa ja vaikuttavaa vuoropuhelua globaaleista haasteista sekä tehdä yhteistyötä tulevaisuuden muutoksentekijöiden kanssa”, sanoo Greg Whitwell, CEMSin puheenjohtaja ja Sydney Business Schoolin dekaani.

Estoril Conferences -tapahtuman seitsemäs kerta järjestetään useassa paikassa ja verkossa. Pääkonferenssi pidetään 1.–2. syyskuuta 2022 Portugalissa Nova SBE:n Carcavelos-kampuksella, mutta rinnakkaisia virtuaalisia ja vuorovaikutteisia tapahtumia järjestetään samana päivänä muissa CEMS-kouluissa:

• Aalto-yliopisto: Climate & Action -paneelikeskustelu
  • London School of Economics: Yhden päivän tapahtuma, aiheena Purpose & Economy
  • Universidad de Los Andes (Kolumbia): Kahden päivän Estoril Conferences -ohjelman kattava tapahtuma.

“Meillä on erinomaisia asiantuntijoita keskustelemassa Climate & Action -teemasta omassa tilaisuudessamme Aallon kampuksella torstaina 1. syyskuuta. Tilaisuus toteutetaan hybridinä ja lisätietoa olemme valmiita kertomaan kesän alussa”, sanoo professori Hannu Seristö Kauppakorkeakoulusta.

Lisäksi muut CEMS-koulut tekevät yhteistyötä parantaakseen sitoutumista paikallisissa ja maailmanlaajuisissa yhteisöissään. Näitä ovat SGH Warsaw School of Economics, Rotterdam School of Management, Stockholm School of Economics ja Ivey Business School (Kanada).

Lisätietoja Estoril Conferencesta:

Lisätietoja:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.