Esittelyssä insinööritieteiden uudet hakukohteet

Neljään uuteen hakukohteeseen voi tutustua uusien esittelyvideoiden ja webinaaritallenteiden avulla. Videoissa opiskelijat kertovat minkälaista opiskelu on eri hakukohteissa on ja miksi kannattaa hakea insinööritieteiden aloille. Webinaaritallenteissa pureudutaan tarkemmin hakemiseen, opintojen sisältöihin ja uramahdollisuuksiin.

Aalto-yliopiston Insinööritieteiden kandidaattiohjelman uudet hakukohteet olivat erittäin suosittuja kevään 2022  yhteishaussa. Hakukohteiden esittelyvideoilla opiskelijat kertovat minkälaista opiskelu on ja miksi hakea insinööritieteiden aloille.

Lisää tietoa Insinööritieteiden kandidaattiohjelmassa opiskelusta, hakemisesta sekä tulevaisuuden työllistymismahdollisuuksista saa kevään webinaaritallenteista, joissa hakukohteiden vastuuprofessorit, opettajat ja opiskelijat kertovat lisää kursseista, opintojen sisällöistä, hakemisesta ja opiskelumetodeista ja uramahdollisuuksista:

Energia- ja konetekniikka
Kestävät yhdyskunnat
Kiinteistötalous ja geoinformatiikka
Rakennustekniikka

Katso myös:
Opiskele tekniikan alaa Aalto-yliopistossa
Miksi tekniikan ala?
Haku Aallon kandidaattikoulutuksiin

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Apurahanjakotilaisuus
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuodelle 2024 myönnettiin yhteensä yhdeksän apurahaa.
Olli Ikkana in Otaniemi, photo by Lasse Lecklin.

Bioinspiroituja värejä ja olosuhteisiin sopeutuvia materiaaleja – Professori Olli Ikkalan kolmas EU-hanke pohjaa eläviin systeemeihin

Teknillisen fysiikan professori Olli Ikkala on saanut kolmannen kerran Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen. Rahoituksen suuruus on 2,5 miljoonaa euroa, ja hanke kestää viisi vuotta.