Elisa yhteistyöhön Aalto-yliopiston kanssa

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on solminut kolmivuotisen Premium Partner -sopimuksen Elisan kanssa.
elisa_logo_fi_fi.jpg

"Oppilaitosyhteistyö on Elisalle tärkeä tapa pitää yllä kontakteja nuoriin, jotka ovat astumassa työelämään. Toimialamme muuttuu jatkuvasti, ja meillä todella arvostetaan tuoreita ideoita ja näkemyksiä. Haluamme kertoa nuorille siitä, millaisia monipuolisia mahdollisuuksia ICT-ala tarjoaa", toteaa Elisan henkilöstöjohtaja Merja Ranta-aho.

Elisa tekee maanlaajuisesti yhteistyötä useiden oppilaitosten kanssa. Pääkaupunkiseudulla yhteistyötahoiksi on nyt valittu Aalto-yliopisto sekä ammattikorkeakoulu Haaga-Helia. Elisa on tehnyt jo aiemmin yhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa, mutta nyt solmitun sopimuksen myötä yhteistyö laajenee. Laajennettu yhteistyö alkaa jo tässä kuussa.

"On todella hienoa saada Elisa mukaan yhteistyöyritystemme joukkoon", toteaa Anne Salonvaara Kauppakorkeakoululta.

"Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista, joita partneriohjelmamme mahdollistaa", hän sanoo.

"Yhteistyöoppilaitosten valinnassa vaikutti oppilaitosten opetustarjonta. Lisäksi sekä Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoululla että Haaga-Helialla oli osoittaa toimiva yhteistyön malli, jonka ansiosta yhteistyömme pääsee hyvin käyntiin", kertoo Ranta-aho.

"Elisa on tunnettu kuluttajabrändinä ja palvelun tarjoajana, mutta haluamme lisätä tunnettuuttamme opiskelijoiden keskuudessa myös mahdollisena työpaikkana. Meillä on erittäin monipuolisia työtehtäviä, ja toimialallamme pääsee rakentamaan tulevaisuuden palveluita", sanoo Ranta-aho.

Lisätietoja:

Anne Salonvaara, Corporate Relations Manager
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.