Elina Karvonen on nimitetty kehityspäälliköksi Insinööritieteiden korkeakouluun

Karvonen on erikoistunut yliopistojen hallintoon ja johtamiseen Tampereen yliopistossa, jossa hän valmistelee parhaillaan väitöskirjaansa.
Elina Karvonen

Insinööritieteiden korkeakoulun dekaani Gary Marquis on nimittänyt YTM Elina Karvosen korkeakoulun kehityspäälliköksi 1.6.2021 alkaen nykyisen kehityspäällikön, Soile Koukkarin siirtyessä eläkkeelle syyskuun alussa.

Karvonen on työskennellyt lahjoittajasuhteiden asiantuntijana Aalto-yliopiston Kumppanuudet ja yritysyhteistyö -yksikössä (ADCO) vuodesta 2017 alkaen. Hän on työskennellyt Aallossa vuodesta 2011 lähtien, ja toimi ennen nykyistä tehtäväänsä muun muassa yrityssuhteiden asiantuntijana Insinööritieteiden korkeakoulussa sekä koordinoi Aalto-yliopiston MIDE (Multidisciplinary Institute of Digitalisation and Energy) -tutkimusohjelmaa.

”Olen erittäin iloinen saadessamme Elina Karvosen osaksi korkeakoulun johtoryhmää. Arvostan erityisesti hänen sitoutumistaan yliopiston hallinnon kehittämiseen. Hän tuntee korkeakoulumme, tutkimusalamme ja sidosryhmämme, ja hänellä on hyvä näkemys tulevaisuuden haasteista, joihin meidän on osattava vastata”, toteaa dekaani Marquis.

Karvonen valmistelee parhaillaan väitöskirjaa Tampereen yliopistossa korkeakoulututkimuksen alalle. Väitöstutkimuksessaan hän tarkastelee tutkimusryhmien johtamista muuttuvissa tutkimusympäristöissä.

”Aloitan innolla työt kehityspäällikön tehtävässä. Yliopistojen toimintaympäristö muuttuu koko ajan. Tälläkin hetkellä olemme keskellä isoa muutosta, jonka tuloksena yliopistojen evoluutio jatkuu. Ymmärtämällä tämän muutoksen laaja-alaisia vaikutuksia voimme paremmin ymmärtää muun muassa sitä, miten tulevaisuuden yliopistoa tulisi johtaa”, Elina Karvonen toteaa.

Nimitykset Julkaistu:

Biotuotteiden ja biotekniikan laitoksen uusi johto

Professori Lauri Rautkari on nimitetty laitosjohtajaksi ja professorit Tiina Nypelö ja Mauri Kostiainen varalaitosjohtajiksi Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle ajalle 1.5.2024-31.12.2025.
Min-Kyu Paek
Nimitykset Julkaistu:

Min-Kyu Paek on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian tekniikan ja metallurgian laitokselle.
Sinipaitainen nainen, jolla on lyhyet tummat hiukset ja tummasankaiset silmälasit
Nimitykset Julkaistu:

Työelämäprofessori Pia Hannukainen: ”Uskon muotoilun voimaan jatkossakin”

Hannukaisen mielestä on tärkeää, että yrityksissä on osaavia muotoilijoita ja muotoilijoiksi valmistuvilla riittävä osaaminen työelämän tarpeisiin.
Vili Lehdonvirta, kuva:Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto
Nimitykset Julkaistu:

Vili Lehdonvirta: Digitaalinen maailma ei ole erillinen ulottuvuus jossain bittiavaruudessa

Vili Lehdonvirta on aloittanut professorina Aallon tietotekniikan laitoksella. Hän jatkaa puolikkaalla työajalla Oxfordin yliopiston Internet-instituutissa.