Ehdota kampuksen kestävän kehityksen sankaria vuodelle 2022!

Aalto-yliopiston Kestävä kampus -tiimi etsii jo kuudetta kertaa kampuksen kestävän kehityksen sankaria. Jätä ehdotuksesi meille 23.9.2022 mennessä.
Kaksi henkilöä kampuksella.
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Ehdota Kestävä kampus -tiimille toimijaa, henkilöä tai tekoa, joka on muuttanut toimintaympäristöämme Otaniemessä kestävämmäksi. Ehdotus voi olla konkreettinen teko, esimerkillinen toiminta tai muu asia, mikä on innostanut ja edistänyt Aalto-yliopiston ja sen kampuksen kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamista. Pienilläkin teoilla on merkitystä!

Kestävän kampuksen sankari valitaan tänä vuonna kuudetta kertaa. Viime vuonna voittajaksi valikoitui kampuksen lehmuskujat.

Tänä vuonna kilpailun teemana on “I love carbon neutral campus” eli kampuksen hiilineutraaliuden edistäminen. Voittava ehdotus voi liittyä esimerkiksi opetukseen, koulutukseen, tutkimukseen tai taiteeseen tai olla vaikkapa uusi aloite kohti hiilineutraalia kampusta. Voittajalle on luvassa pieni teemaan sopiva palkinto sekä isosti mainetta ja näkyvyyttä kampuksen kestävän kehityksen edistäjänä.

Voittaja julkistetaan kansallisella Energiansäästöviikolla lokakuun alussa pidettävänä ACRE-päivänä 13.10.2022. ACRE-päivänä olet tervetullut myös tutustumaan kampuksen kehittymiseen ja ACREn toimintaan sekä nauttimaan hyvistä tarjoiluista Rakentajanaukio 4:een.

Jätä siis oma ehdotuksesi tämän linkin kautta 23.9.2022 mennessä.

Kaikki ehdotukset otetaan innolla vastaan!

Aalto Lush Greenery

Kestävä kampus -tiimi

Aalto-yhteisön eri toimintojen edustajista koostuvan Kestävä kampus -tiimin päätehtävänä on edistää kampuksen kestävää kehitystä niin ekologisen, sosiaalisen kuin taloudellisen vastuun näkökulmista.

Kestävä kehitys
Campus sustainability champion 2021

Yllättävä voittaja Kestävän kampuksen sankariksi 2021

Kestävän kampuksen sankari valittiin jo viidennen kerran.

Students

Kestävä kehitys

Aallossa tuotetaan tietoa ja ymmärrystä sekä luodaan ratkaisuja, jotka mahdollistavat hyvinvointia yhden maapallon rajoissa.

ACRE Day

ACRE-päivä 13.10.2022

Tervetuloa tutustumaan ACREn toimintaan, kuulemaan kampuksen kehittymisestä, tulevaisuuden visioista ja kestävästä kehityksestä sekä nauttimaan hyvistä virvokkeista.

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.