Dekaani Ingmar Björkman sai arvostetun Vuoden dekaani -palkinnon

Academy of International Business -järjestön myöntämä palkinto luovutettiin järjestön vuosittaisessa konferenssissa Kööpenhaminassa.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman.
Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman. Kuva: Roope Kiviranta / Aalto-yliopisto.

Kansainvälisen liiketoiminnan tutkijoiden johtava järjestö Academy of International Business (AIB) luovutti Kauppakorkeakoulun dekaanille Ingmar Björkmanille arvostetun Vuoden dekaani (Educator of the Year) -palkinnon järjestön vuosittaisessa konferenssissa Kööpenhaminassa 25.6.2019.

Vuoden dekaani -palkinnon voi saada kauppakorkeakoulun dekaani tai muu merkittävästi ansioitunut kauppakorkeakoulun johtaja. Ansioiksi luetaan erinomaisten kansainvälisen liiketoiminnan alan opinto-ohjelmien luominen ja/tai kasvattaminen, kansainvälisen liiketoiminnan opetushenkilökunnan rekrytoiminen, tukeminen ja palkitseminen, sekä erityisten oppimiskokemusten luominen opiskelijoille mielenkiintoisten kurssien sekä kansainvälisten harjoittelu- ja vaihto-opiskelumahdollisuuksien kautta.

Väitöskirjapalkinto Tuuli Hakkaraiselle

AIB:n konferenssissa palkittiin myös tohtorikoulutettava Tuuli Hakkarainen, joka sai palkinnon parhaasta kansainvälisen liiketoiminnan alan väitöskirjan suunnitelmasta. Tulevan väitöskirjan otsikko on ”Sharing expertise across geographical and cognitive boundaries”, ja työn ohjaajana toimii Aalto-yliopiston provosti Kristiina Mäkelä.

Palkinnon perusteina olivat väitöskirjatyön uutuusarvo, perusteellisuus ja relevanssi sekä väitöskirjan osoittama potentiaali kansainvälisen liiketoiminnan alan tutkimukselle.

Lämpimät onnittelut Ingmar Björkmanille ja Tuuli Hakkaraiselle!

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta
Nimitykset Julkaistu:

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.