Dekaani Ingmar Björkman sai arvostetun Vuoden dekaani -palkinnon

Academy of International Business -järjestön myöntämä palkinto luovutettiin järjestön vuosittaisessa konferenssissa Kööpenhaminassa.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman.
Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman. Kuva: Roope Kiviranta / Aalto-yliopisto.

Kansainvälisen liiketoiminnan tutkijoiden johtava järjestö Academy of International Business (AIB) luovutti Kauppakorkeakoulun dekaanille Ingmar Björkmanille arvostetun Vuoden dekaani (Educator of the Year) -palkinnon järjestön vuosittaisessa konferenssissa Kööpenhaminassa 25.6.2019.

Vuoden dekaani -palkinnon voi saada kauppakorkeakoulun dekaani tai muu merkittävästi ansioitunut kauppakorkeakoulun johtaja. Ansioiksi luetaan erinomaisten kansainvälisen liiketoiminnan alan opinto-ohjelmien luominen ja/tai kasvattaminen, kansainvälisen liiketoiminnan opetushenkilökunnan rekrytoiminen, tukeminen ja palkitseminen, sekä erityisten oppimiskokemusten luominen opiskelijoille mielenkiintoisten kurssien sekä kansainvälisten harjoittelu- ja vaihto-opiskelumahdollisuuksien kautta.

Väitöskirjapalkinto Tuuli Hakkaraiselle

AIB:n konferenssissa palkittiin myös tohtorikoulutettava Tuuli Hakkarainen, joka sai palkinnon parhaasta kansainvälisen liiketoiminnan alan väitöskirjan suunnitelmasta. Tulevan väitöskirjan otsikko on ”Sharing expertise across geographical and cognitive boundaries”, ja työn ohjaajana toimii Aalto-yliopiston provosti Kristiina Mäkelä.

Palkinnon perusteina olivat väitöskirjatyön uutuusarvo, perusteellisuus ja relevanssi sekä väitöskirjan osoittama potentiaali kansainvälisen liiketoiminnan alan tutkimukselle.

Lämpimät onnittelut Ingmar Björkmanille ja Tuuli Hakkaraiselle!

Kuvassa Lotta Heinonen ja Jenni Kaiponen poseeraavat kameralle kaupunkiympäristössä.
Opinnot Julkaistu:

Aallossa uskaltaa unelmoida

Siirtohaun kautta Kauppakorkeakouluun tulleet Lotta Heinonen ja Jenni Kaiponen arvostavat Aallossa erityisesti motivoivaa ilmapiiriä, tasokasta opetusta, aktiivista opiskelijayhteisöä ja kansainvälisyyttä. Vuonna 2024 siirtohaku järjestetään 2.-16.5.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!