Corporate Communication -aineen opiskelijalle Tiina Mikkoselle Jane K Klausman Women in Business -stipendi

Stipendin voi saada kauppatieteitä opiskeleva nainen, joka on osoittanut alalla huomattavaa kyvykkyyttä.
Maisteriopiskelija Tiina Mikkonen sai stipendin menestyksestään kaupallisella alalla.
Stipendin juhlallinen luovutustilaisuus Dipolissa. Zonta-piirin stipendikunnasta Anja Kuosa (vas.), piirin pj. (governor) Lea Helle, Tiina Mikkonen ja Zonta-kerho Helsinki II:n edustaja Terttu Isohanni.

Kauppakorkeakoulun Corporate Communication -maisteriohjelman opiskelija Tiina Mikkonen sai Zonta International -järjestön 20. piirin Jane K Klausman Women in Business -stipendin, jonka arvo on 2 000 dollaria. 20:n piirin muodostavat järjestön Suomen ja Viron Zonta-kerhot. Tätä ennen hän oli jo saanut ensimmäisen valintavaiheen jälkeen 500 euron stipendin Zontan Helsingin piiriltä. Jane M. Klausman Women in Business -stipendejä myönnetään naisille, jotka opiskelevat kaupallisia aineita ja ovat osoittaneet merkittävää kyvykkyyttä alalla.

”Tämän stipendin saaminen on minulle hieno osoitus siitä, että kova työ palkitaan. Olen saanut kaksi edellistä työpaikkaani hyvien saavutusteni ansiosta. Viimeisin työni pankissa alkoi siitä, että sain sekä Sijoituspalvelututkinnon (APV1) ja Sijoitusneuvojan tutkinnon (APV2) tenteistä Suomen parhaat pisteet. Jälkimmäisessä todistustenjakotilaisuudessa olikin pankin edustaja paikalla, ja hän tarjosi minulle töitä”, Tiina Mikkonen kertoo.

Erinomaisia arvosanoja, sijoitusasiantuntijan töitä ja vierailuluentoja

Tiina Mikkonen on osoittanut vaadittua kyvykkyyttä hyvillä arvosanoillaan, työurallaan sijoitusalalla ja pitämällä vierailuluentoja entisessä oppilaitoksessaan Metropolia Ammattikorkeakoulussa. Hänen sivuaineensa Kauppakorkeakoulussa on rahoitus, jota hän opiskeli myös Metropoliassa.

”Olen aina ollut hyvin pedantti opiskeluissani ja teen paljon töitä oppiakseni jatkuvasti uutta. Olen tähän mennessä opiskellut Kauppakorkeakoulussa yhteensä 13 kurssia saaden niistä erinomaisia arvosanoja. Lisäksi olen edellisen tutkintoni jälkeen toiminut n. 7 vuotta pankissa sijoitusasiantuntijana, mikä ilmeisesti katsottiin sekin kyvykkyydeksi kaupallisella alalla”, Tiina Mikkonen kertoo.

Tiina Mikkonen kertoo myös käyneensä muutaman kerran vuodessa vierailevana luennoitsijana Metropolian rahoituksen aineen kursseilla. Hän on puhunut amk-opiskelijoille sijoitustuotteista, niiden myynnistä ja markkinoinnista ja viime aikoina entistä enemmän myös sijoituspalveluiden myynnin viestinnästä ja strategiasta. Tämän lisäksi Tiina kertoo osallistuneensa Metropolian alumnitoimintaan käyden kertomassa opiskelijoille sijoitusasiantuntijan työstä.

Ensimmäiset Jane M. Klausman Women in Business -stipendit myönnettiin vuonna 1998 naisille, jotka opiskelivat liike-elämään liittyviä tutkintoja päämääränään ura liikkeenjohdossa. Ohjelma voitiin perustaa Jane M. Klausmanin tekemän testamenttilahjoituksen turvin. Jane M. Klausman toimi mm. Zonta Internationalin parlamentaarikkona vuosina 1990–1995 ja työskenteli uransa aikana ammattisihteerinä, parlamentaarikkona ja yksityisyrittäjänä.

Lisätietoa tänä vuonna 100 vuotta täyttävästä Zonta-järjestöstä: https://zonta.fi/

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: