Cornellin yliopisto on CEMS-yhteisön ensimmäinen jäsen Yhdysvalloissa

CEMS (Global Alliance in Management Education) on ainutlaatuinen koulutusyhteisö, joka muodostuu 32 johtavasta kauppakorkeakoulusta ja yli 70 yritys- ja järjestökumppanista. CEMS ilmoitti joulukuussa yhteistyöstä Cornellin yliopiston SC Johnson College of Business -koulun kanssa. Cornell on CEMSin ensimmäinen yhdysvaltalainen yliopistojäsen.
The photo shows happy Aalto CEMS graduants 2018

Johtavat kauppakorkeakoulut, monikansalliset yhtiöt ja kansalaisjärjestöt tarjoavat yhteistyössä huipputason kansainvälisen, käytännönläheisen CEMS Master’s in International Management (MIM) -koulutusohjelman. Yhteisö perustettiin vuonna 1988, ja Aalto-yliopisto (ja sen edeltäjä Helsingin kauppakorkeakoulu) on ollut sen jäsen vuodesta 1998 lähtien.

”Laajentuminen Pohjois-Amerikassa ja yhteistyö Cornellin yliopiston kanssa vahvistaa yhteisöä entisestään ja tarjoaa uusia mahdollisuuksia CEMS MIM -opiskelijoille,” sanoo Aallon CEMSin akateeminen johtaja Rita Järventie-Thesleff.

Kaikki CEMS MIM -opiskelijat viettävät toisen kahdesta akateemisesta lukukaudesta ulkomailla jossakin CEMS-verkoston kauppakorkeakoulussa. Opiskelijavaihto avaa mahdollisuuksia keskinäiseen oppimiseen ja parantaa eri markkinoiden ja kulttuurien ymmärtämistä. Elokuusta 2020 eteenpäin Cornell on yksi niistä oppilaitoksista, jonne CEMS MIM –opiskelijat voivat lähteä vaihtoon.

Aalto-yliopistossa on kaksi tapaa päästä mukaan CEMS MIM -ohjelmaan. Toinen on Global Management -maisteriohjelma, joka sisältää CEMS MIMin, ja toinen yksivuotinen CEMS MIM, joka suoritetaan muiden maisteriopintojen ohella. Ohjelman tavoitteena on kouluttaa ajattelevia ja vastuullisia päätöksentekijöitä nopeasti muuttuvaan globaaliin yritysmaailmaan.

Lisätietoa:

Rita Järventie-Thesleff, CEMS Akateeminen johtaja

puh. +358 50 3482051

Linkit:

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.