Cornellin yliopisto on CEMS-yhteisön ensimmäinen jäsen Yhdysvalloissa

CEMS (Global Alliance in Management Education) on ainutlaatuinen koulutusyhteisö, joka muodostuu 32 johtavasta kauppakorkeakoulusta ja yli 70 yritys- ja järjestökumppanista. CEMS ilmoitti joulukuussa yhteistyöstä Cornellin yliopiston SC Johnson College of Business -koulun kanssa. Cornell on CEMSin ensimmäinen yhdysvaltalainen yliopistojäsen.
The photo shows happy Aalto CEMS graduants 2018

Johtavat kauppakorkeakoulut, monikansalliset yhtiöt ja kansalaisjärjestöt tarjoavat yhteistyössä huipputason kansainvälisen, käytännönläheisen CEMS Master’s in International Management (MIM) -koulutusohjelman. Yhteisö perustettiin vuonna 1988, ja Aalto-yliopisto (ja sen edeltäjä Helsingin kauppakorkeakoulu) on ollut sen jäsen vuodesta 1998 lähtien.

”Laajentuminen Pohjois-Amerikassa ja yhteistyö Cornellin yliopiston kanssa vahvistaa yhteisöä entisestään ja tarjoaa uusia mahdollisuuksia CEMS MIM -opiskelijoille,” sanoo Aallon CEMSin akateeminen johtaja Rita Järventie-Thesleff.

Kaikki CEMS MIM -opiskelijat viettävät toisen kahdesta akateemisesta lukukaudesta ulkomailla jossakin CEMS-verkoston kauppakorkeakoulussa. Opiskelijavaihto avaa mahdollisuuksia keskinäiseen oppimiseen ja parantaa eri markkinoiden ja kulttuurien ymmärtämistä. Elokuusta 2020 eteenpäin Cornell on yksi niistä oppilaitoksista, jonne CEMS MIM –opiskelijat voivat lähteä vaihtoon.

Aalto-yliopistossa on kaksi tapaa päästä mukaan CEMS MIM -ohjelmaan. Toinen on Global Management -maisteriohjelma, joka sisältää CEMS MIMin, ja toinen yksivuotinen CEMS MIM, joka suoritetaan muiden maisteriopintojen ohella. Ohjelman tavoitteena on kouluttaa ajattelevia ja vastuullisia päätöksentekijöitä nopeasti muuttuvaan globaaliin yritysmaailmaan.

Lisätietoa:

Rita Järventie-Thesleff, CEMS Akateeminen johtaja

puh. +358 50 3482051

Linkit:

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.