CEMS MIM maailman viidenneksi paras johtamisen maisteriohjelma

Master's in International Management sijoittui erinomaisesti Financial Timesin toteuttamassa rankingissa 2014.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu kuuluu maailman johtavien kauppakorkeakoulujen ja suuryritysten muodostamaan CEMS-yhteisöön (the Global Alliance in Management Education). CEMS MIM -ohjelma (Master's in International Management) arvioitiin viidenneksi parhaaksi johtamisen maisteriohjelmaksi Financial Timesin toteuttamassa globaalissa maisteriohjelmien rankingissa 2014. Ranking julkaistiin 14.9.2014. Kaikkiaan 70 Masters in Management -ohjelmaa oli mukana arvioinnissa. University of St Gallen, HEC Paris ja Essec Business School muodostivat kolmen kärjen. CEMSin sijoitus nousi viime vuodesta kaksi pykälää.

Opiskelijoilta erinomaista palautetta

Opiskelijoiden antaman palautteen perusteella Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun CEMS-ohjelma pärjää loistavasti myös CEMS-koulujen keskinäisessä vertailussa ja sijoittui neljän parhaan koulun joukkoon. Lisäksi Kauppakorkeakoulu oli yksi niistä harvoista kouluista, joissa kaikki opiskelijoiden antamat arviot ylittivät CEMSin asettaman tavoitetason.

Kauppakorkeakoulun maine on kiirinyt ja Aalto-yliopistosta on tullut haluttu vaihtokohde, ja tänä syksynä Kauppakorkeakoulussa onkin ennätysmäärä CEMSin vaihto-opiskelijoita. Kiitokset tästä ja hyvästä rankingsijoituksesta kuuluvat kaikille, niin opiskelijoille, opettajille, yrityspartnereille kuin CEMS-organisaatiolle.

CEMS MIM -ohjelmasta vahva pohja kansainväliselle työuralle

Aalto-yliopiston CEMS-ohjelmaan valitaan vuosittain noin 30 opiskelijaa. Kauppakorkeakoulun maisteriopiskelijat voivat suorittaa tutkintonsa kanssa rinnakkaisesti CEMS MIM:in, jonka sisältö on kehitetty yhteistyössä jäsenyliopistojen ja -yritysten kesken. Valmistuva opiskelija saa todistuksen sekä maisteritutkinnosta että CEMS MIM:stä. CEMS-ohjelman opinnot suoritetaan pääosin yhden lukuvuoden aikana, johon sisältyy lukukauden pituinen vaihto-opiskelu toisessa CEMS-yliopistossa, CEMS-kursseja, kieliopintoja ja yritysprojekti sekä työelämän taitoihin perehdyttäviä seminaareja.

– CEMS MIM -ohjelma tarjoaa monipuolisen perehtymisen kansainväliseen liiketoimintaympäristöön ja soveltuu erityisesti kansainvälistä työuraa tavoitteleville opiskelijoille. Opiskelun jälkeen CEMS-kokemus jatkuu aktiivisen, globaalin alumniverkoston toiminnan kautta, kertoo CEMSin akateeminen johtaja, Professor of Practice Rita Järventie-Thesleff.

CEMS-yhteisö täytti viime vuonna 25 vuotta eli se on perustettu vuonna 1988. Kauppakorkeakoulu on ollut CEMSin jäsen 16 vuotta. Yhteisössä on 29 jäsenyliopistoa ja 68 kansainvälistä yritysjäsentä.

Lisätietoja:
CEMSin akateeminen johtaja, Professor of Practice Rita Järventie-Thesleff
p. 050 348 2051

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.