Case-kilpailuissa pääsee soveltamaan ja kehittämään osaamistaan ja verkostoitumaan

Opiskelijatiimimme ylsi hienosti semifinaaliin kovatasoisessa John Molson MBA case-kilpailussa.
Aalto-yliopiston menestyksekkään tiimin muodostivat Leo Josephy (vas.), Sonja Penttilä, Valentin Sattinger  ja Emma Salmela. Tiimin valmentamisesta vastasi Christa Uusi-Rauva (oikealla).

Aalto-yliopiston tiimi, johon kuuluivat Sonja Penttilä, Valentin Sattinger ja Emma Salmela Kauppakorkeakoulusta sekä Leo Josephy Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta, osallistui Concordia Universityn John Molson Business Schoolin järjestämään MBA case-kilpailuun 1.– 6.1.2017 Montréalissa. Tiimin valmentamisesta kilpailuun vastasi yliopistonlehtori Christa Uusi-Rauva Kauppakorkeakoulusta.

"Tiimimme ylsi upeasti yhdeksän parhaan joukkoon kaikkiaan 36 tiimistä. Tämä semifinaalipaikka oli osoitus tiimimme erinomaisesta työstä ja haluankin kiittää ja onnitella tästä jokaista tiimimme jäsentä. Tämän vuoden paras oli Memorial University of Newfoundlandin joukkue, joka kuittasi voitostaan $10.000", Christa Uusi-Rauva kertoo.

"Viikko case-kilpailussa ylitti odotukseni. Pärjäsimme hienosti, mutta kaikkein huikeinta oli viikon aikana solmitut ystävyyssuhteet eri koulujen opiskelijoiden kanssa", Sonja Penttilä kertoo.

"Tämä oli ehdottomasti toistaiseksi paras kokemukseni Aallossa", Emma Salmela jatkaa.

Ratkottavana niin Harvard Business School -tyyppisiä kuin tosielämän caseja

Christa Uusi-Rauvan mukaan case-kilpailu on hieno mahdollisuus päästä soveltamaan ja kehittämään omaa osaamistaan sekä luoda kontakteja yritysmaailmaan ja muiden yliopistojen opiskelijoihin. Esimerkiksi Montréalissa ratkotaan sekä Harvard business school -tyyppisiä caseja että yksi real life case.

Harvard-caset ovat ns. perinteisiä kirjoitettuja caseja, joissa on kuvattu jonkin yrityksen kohtaama haaste, joka tulee ratkaista. Tosielämän caseissä mukaan valittu yritys esittelee jonkin todellisen ongelman omasta liiketoiminnastaan, ja opiskelijatiimit kehittävät siihen erilaisia ratkaisuja. Kukin tiimi esittelee omat ratkaisunsa eri yritysten edustajista koostuvalle tuomaristolle ja saa niistä palautetta.

Seuraava mahdollisuus opiskelijoille päästä haastamaan itsensä case-kilpailussa tarjoutuu maaliskuun viimeisellä viikolla Århusissa Tanskassa. Aarhus Case Competition 2017 on suunnattu niin kandidaatti- kuin maisteriopiskelijoille ja opiskelijat voivat itse hakea siihen kolmen hengen tiimeissä. Kilpailuun valittava tiimi saa niin halutessaan intensiivistä valmennusta casen ratkomiseen ja esittämiseen, Christa Uusi-Rauva lupaa.

Lisätietoja Århusin case-kilpailusta: https://www.facebook.com/AarhusCaseCompetition/
Katso myös kilpailun esittelyvideo: https://www.youtube.com/watch?v=4bPnL6BHYWs.

Lisätietoja:
Christa Uusi-Rauva

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.