BIOECONOMY-tutkimusinfrastruktuurille rahoitusta Suomen Akatemialta

Aalto-yliopiston ja VTT:n huippuallianssi keskittyy kestävään biomassan jalostukseen.

Suomen Akatemia on myöntänyt BIOECONOMY-tutkimusinfrastruktuurille 769 305 euron rahoituksen. Aallon ja VTT:n tieteelliset infrastruktuurit yhdistävän huippuallianssin vastuullisena johtajana toimii Kemian tekniikan korkeakoulun akatemiaprofessori Jukka Seppälä, ja sen tavoitteena on löytää uusia ratkaisuja biotalouden teknologisiin haasteisiin. Allianssi kattaa koko kehityskaaren molekyylitasonhuippututkimuksesta prosessikehitykseen ja uusiin teknologiaratkaisuihin, ja sen erityisalue on metsäbiomassan jalostaminen korkean teknologian tuotteiksi.

BIOECONOMY-infrastruktuuri tarjoaa kansainvälisesti ainutlaatuisen tutkimusympäristön, mikä edistää biotalousinnovaatioita ja suomalaisen teollisuuden kilpailukykyä ja uudistumista. Tavoitteena on kansainvälisten tutkimusyhteistöiden ja verkottumisen kehittäminen niin, että BIOECONOMY muodostaa osan eurooppalaista tutkimusinfrastruktuuria ESFRI:tä vuonna 2020.

Lue myös:

Aallon tutkimusinfrastruktuureille rahoitusta Suomen Akatemialta

URL kopioitu

Students working in team. Text Unite! Seed Fund Ideathon - Transforming ideas into impactful projects.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:
Acris service break and new features text and red background.

Huoltokatko ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä 30.9.2024

Huoltokatko ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä 30.9.2024 klo 10-16.
Kolme henkilöä on kyykyssä piirtämässä yhdelle isolle ruskealle paperille

Aallon opiskelijoiden julkisen taiteen projekteja mukana palkitulla ANTI-festivaalilla

Kuopiossa koettiin viime viikolla kiehtova julkisen taiteen projektien kokonaisuus, jonka järjestivät Aalto Yliopiston taiteen ja median laitoksen opiskelijat.
Aalto Industrial Internet Campus
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tuotannon ja sisälogistiikan fyysinen ja digitaalinen maailma kohtaavat monitieteisessä TwinFlow -projektissa

Aallon ja Tampereen yliopiston tutkijat yhdessä yritysten kanssa vauhdittavat valmistavan teollisuuden datavetoista liiketoimintaa kolmivuotisessa Business Finlandin rahoittamassa projektissa.