Avoimen yliopiston väylähakijoilta vaadittavat opinnot muuttuvat syksystä 2022 lähtien

Kauppatieteiden kandidaattiohjelman uusi opetussuunnitelma tuo muutoksia Avoimen yliopiston kurssitarjontaan sekä avoimen kauppatieteen väylään.
Kuva: Opiskelijoita Kauppatieteellisessä korkeakoulussa, © Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen
Kuvassa opiskelijoita Kauppakorkeakoulussa, © Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Miten uusi opetussuunnitelma vaikuttaa väyläopintoihin?

Kauppatieteiden kandidaattiohjelman uusi opetussuunnitelma tulee voimaan 1.8.2022. Tämä tarkoittaa muutoksia osassa liiketoimintaosaamisen perusteiden kursseista. Osa kursseista säilyy entisellään, osa poistuu kokonaan ja sen lisäksi tulee vielä vielä joitakin uusia peruskursseja. Nämä kurssimuutokset tulevat voimaan myös Avoimen väyläopinnoissa. Lukuvuonna 2022–23 on tarjolla uuden opetussuunnitelman 2022–2024 mukaisia kursseja sekä aiemman opetussuunnitelman 2020–2022 mukaisia kursseja.

Täysin uusia ja uudistuneita kursseja on enemmän tarjolla Kauppakorkeakoulun järjestämillä tutkinto-opetuksen kursseilla. Kauppakorkeakoulun järjestämille kursseille on rajattu paikkamäärä avoimen yliopiston opiskelijoille. Avoimessa yliopistossa opetetaan lukuvuonna 2022–23 yhä myös aikaisemman opetussuunnitelman mukaisia kursseja.

Miten suoritan kauppatieteen väylän opintoja lukuvuonna 2022–2023?

Jos uuden ja vanhan opetussuunnitelman mukaiset väyläkurssit vastaavat toisiaan, voit suorittaa näistä kumman tahansa. Molempia ei tarvitse suorittaa. Jos haluat uusia kurssin saadaksesi paremman arvosanan, voit suorittaa vanhan kurssin tilalla uuden korvaavan kurssin. Huomioithan kuitenkin, että vain toinen suorituksista (se, josta olet saanut paremman arvosanan) huomioidaan väylähaussa ja sen opintopistevaatimuksissa.

Yhteishaun valinnassa voidaan myös huomioida vastaavat Mikkelin kampuksella suoritetut englanninkieliset opintojaksot. Myös aiemmin suoritetut väyläkurssit, kuten esim. Tilastotieteen jatkokurssi, tai Viestintä ja projektinhallinta, joita ei enää opeteta, voidaan hyväksyä valintaan. Jos olet epävarma käyvätkö aiemmin suorittamasi kurssit väylävalintaan, ota yhteys [email protected]

Lisää tietoa kauppatieteen avoimen väylästä sekä tietoa siitä, mitä kursseja väylään kuuluu, löytyy Kauppatieteen väylän opinnoilla tutkinto-opiskelijaksi? -sivulta.

Kauppatieteen väylän opinnoilla tutkinto-opiskelijaksi

Alla olevasta pdf-tiedostosta löydät tarkempia ohjeita väyläopintojen suorittamiseen lukuvuosina 2022–2023.

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.