”Avaruustieteet antoivat perspektiiviä ja eväitä ajatuksiin”

Ellen Heikkilä opiskelee arkkitehtuuria Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa. Ellen teki monialaisen Astronomical View of the World -kurssin.
Aalto University, Ellen Heikkilä, photo Jaakko Marttila

Kuka olet ja mitä opiskelet, entä mikä sai sinut valitsemaan monitieteisiä opintoja?

Olen Ellen Heikkilä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta ja opiskelen arkkitehtuuria. Olen kandi ja neljännen vuoden opiskelija. Opiskelin aiemmin Insinööritieteiden korkeakoulussa, jossa minulla oli Aaltonaut-sivuaine. Tein monta tuotesuunnittelukurssia, mikä oli hauskaa. Ne eivät sisälly nykyiseen tutkintooni. Tein lisäksi monialaisen Astronomical View of the World-kurssin.

Mistä sait tietoa monialaisista kursseista ja mikä opinnoissa oli parasta?

Kuulin kaverilta hänen käyneen tämän monialaisen kurssin, kun mietin mikä kurssi kannattaa käydä. Olisi ollut valittavana myös Esa Saarisen megakurssit. Astronomical View of the World -luentokurssi oli ihan hauska, erilainen opintosisällöltään verrattuna siihen, mitä olen ennen tehnyt.

Miten voit hyödyntää uutta osaamista?

Avaruustieteet ovat vähän haastavia. Niitä ei ehkä voi konkreettisesti hyödyntää omassa elämässä, mutta ne voivat antaa perspektiiviä. Olisi tärkeää, että poikkitieteellisten kurssien ottaminen tehdään mahdolliseksi.

University wide studies (UWS) -konsepti on monitieteisen yliopiston näkökulma opiskeluun, jossa tekniikka, talous ja johtaminen sekä taide kohtaavat. Se on syntynyt yliopiston tarpeesta yhdistää tieteenaloja uusien, luovien ratkaisujen löytämiseksi ja kurssitarjonnan järjestämiseksi. UWS-kurssitoteutuksissa yhdistyy eri alojen opiskelijoiden taustasta tulevat ongelmanratkaisutavat ja käsitemaailmat.

Aallon sivuainemessut 7.3.2019, klo 12-15, Kandidaattikeskus

Kuva: Jaakko Marttila

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.