Art For All -festivaali Kalasataman asuinkortteleissa elokuussa – hae mukaan!

Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun sekä Taideyliopiston opiskelijat ja vastavalmistuneet järjestävät monitaidefestivaalin Helsingin Kalasatamassa 25.–27.8.2023. Tapahtumaan etsitään nyt taiteilijoita avoimen haun kautta.
Art For All -festivaali järjestetään elokuussa Kalasataman asuinkortteleissa

Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun sekä Taideyliopiston opiskelijat ja vastavalmistuneet järjestävät kesällä monitaidefestivaalin. Art For All -festivaali järjestetään 25.– 27.8.2023 Helsingin Kalasatamassa. Esillä on teoksia aina esittävistä taiteista visuaalisiin taiteisiin ja audiovisuaalisiin teoksiin. Tapahtumaan etsitään nyt taiteilijoita avoimen haun kautta. Hakijat voivat ehdottaa teoksiaan 12.6.2023 mennessä.

Art For All ry on taiteentekijöiden yhteisö, jonka tavoitteena on vahvistaa poikkitaiteellista yhteistyötä, tukea uransa alussa olevia taiteilijoita sekä edistää taiteen saavutettavuutta. Yhdistys on saanut alkunsa Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun ja Taideyliopiston opiskelijoiden sekä näistä valmistuneiden taiteilijoiden aloitteesta.

Tapahtuman teema vuonna 2023 on "Kutsu", ja se pohtii käsitystämme kodista, sosiaalisista ja henkilökohtaisista tiloista sekä vuorovaikutuksesta tiloissa, joissa elämme. Tapahtuma sijoittuu Kalasataman asuinkortteleiden yhteistiloihin sekä pihapiiriin ja täyttää ne taiteella viikonlopun ajaksi. Festivaali järjestetään yhteistyössä HEKA Oy:n, Setlementtiasuntojen, NAL-asuntojen sekä Taiteilijatalo Ars Longan kanssa. Tapahtuman suunnitteluun ovat osallistuneet paikalliset asukkaat.

Avoin taiteilijahaku

Art For All järjestää avoimen taiteilijahaun festivaaleille. Taiteilijat valitaan haun päätyttyä 12.6.2023. Valitut taiteilijat osallistuvat elokuussa Kalastamassa järjestettävään residenssiin, jossa he työstävät teoksiaan. Valmiit teokset esitellään yleisölle Kutsu-festivaaleilla elokuussa.

Taiteilijat työstävät teoksiaan residenssissä festivaalin tapahtumapaikalla 19.8.–24.8.2023. Heille tarjotaan työskentelytilat sekä teknistä ja tuotannollista tukea. Taiteilijoiden residenssityöskentely on tärkeä osa tapahtumaa. Residenssin aikana taiteilijat oppivat toisiltaan sekä paikallisilta asukkailta.

Festivaalin avajaiset järjestetään 25.8.2023 ja tapahtuma on avoinna yleisölle viikonlopun ajan.

Ota yhteyttä:

Ole yhteydessä festivaalin järjestäjiin, mikäli tapahtumaan liittyen herää kysymyksiä:

Art For All ry

sähköposti: [email protected]

Instagram ja Facebook: @artforallry

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.