ARENA 2016 kiittää

Jo 25 vuotta messuja tulevaisuuden huippuosaajien työllistymiseksi!
ARENA-messut on maan suurin kauppatieteilijöille kohdennettu rekrytointi- ja kontaktointitapahtuma. Kuva: Anni Hanén

”Mikä minusta tulee isona?”, kysyttiin ARENA-messujen julisteessa vuonna 2005. Tänä juhlavuonna ARENAssa oli jälleen tunnelmaa, kun tarjolla oli lukuisia työllistymisvaihtoehtoja kauppatieteilijöille.

Kauppakorkeakoululla keskiviikkona 9.11. järjestetyillä ARENA-messuilla oli yhteensä 51 näytteilleasettajaa. Mukana oli useita vuosien varrella tutuiksi tulleita, mutta paljon myös uusia toimialoja edustavia yrityksiä. Opiskelijoita saapui paikalle noin 2 500, joten messualueella riitti vilinää koko päivän ajan.

Nyt 25. kertaa järjestetyt ARENA-messut on edelleen maan suurin kauppatieteilijöille kohdennettu rekrytointi- ja kontaktointitapahtuma.

”Näin juhlavuonna oli erityinen ilo huomata, että vuosien varrella ARENA-messuilla mukana olevien työnantajien ja toimialojen kirjo on laajentunut”, toteaa messujen järjestämisestä Kauppakorkeakoulussa vastaava Annemari Rautio.

”Mukana olleista ensikertalaisista voisi esiin nostaa esimerkiksi Specsaversin, VR Groupin ja Aalto-taustaisen startup-yritys Smarpin. Vanhoista konkareista taas esimerkiksi Accenture on ollut tietojemme mukaan messuillamme mukana aina”, Rautio kertoo.

Opiskelijoille kehuja aktiivisuudesta ja asenteesta

Useille messuille osallistuneista yrityksistä Kauppakorkeakoulun opiskelijat ovat rekrytoinnin näkökulmasta tärkeä kohderyhmä joko nyt tai tulevaisuudessa. Kolmatta kertaa messuille osallistunut ja tällä hetkellä voimakkaasti kasvava Dream Broker oli liikkeellä molemmilla näkökulmilla.

”Olemme mukana sekä yleisen tunnettuutemme lisäämiseksi että rekrytoimassa pitkällä tähtäimellä heti 1. vuosikursseista lähtien”, kertoi Team Leader Jarkko Kilpeläinen.

Kauppakorkeakoulun tuorein partneriyritys Danske Bank osallistui jo 12:nnen kerran.
”Kokemus on ollut todella positiivinen, kertoi Kari Jauhiainen Dansken ständillä.
”Opiskelijoita on käynyt päivän aikana paljon ja he kaikki ovat olleet fiksuja, hyvällä asenteella varustettuja, pankkialasta aidosti kiinnostuneita – potentiaalisia työntekijöitä siis, Jauhiainen lisäsi.

Tänä vuonna ainoana kaupan alaa edustavana yrityksenä Lidl oli messuilla myös kolmatta kertaa ja vähitellen opiskelijoiden mielikuvat yrityksestä ovat muuttuneet toivottuun suuntaan.

”Meillä on varsin monipuolisia uramahdollisuuksia eri liiketoiminnoissamme. Tarjoamme myös esim. vastavalmistuneille kauppatieteilijöille yhden maan kattavimmista graduate- ja harjoitteluohjelmista. Kaksivuotiseen ohjelmaamme sisältyy myös 6 kuukauden jakso ulkomailla, kertoi rekrytointipäällikkö Jonna Jansson.

Kiitos kaikille osallistujille koko ARENA-tiimin puolesta!

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut
[email protected]

ARENA-messut on Suomen suurin kauppatieteiden opiskelijoille vuosittain järjestettävä rekrytointi- ja kontaktointitapahtuma. Messuilla opiskelijat tutustuvat työnantajiin ja eri toimialoihin sekä itse messupäivänä että ARENA-On-Linessa Facebookissa koko syksyn ajan. Messupäivän aikana osa yrityksistä antoi opiskelijoille CV- ja LinkedIn-opastusta sekä piti työnantajaesittelyitä.

Lisätietoja ARENA-messuista: http://fairs.aalto.fi/arena

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Olli Ikkana in Otaniemi, photo by Lasse Lecklin.

Bioinspiroituja värejä ja olosuhteisiin sopeutuvia materiaaleja – Professori Olli Ikkalan kolmas EU-hanke pohjaa eläviin systeemeihin

Teknillisen fysiikan professori Olli Ikkala on saanut kolmannen kerran Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen. Rahoituksen suuruus on 2,5 miljoonaa euroa, ja hanke kestää viisi vuotta.
Professori Antti Oulasvirta. Kuva: Aalto-yliopisto / Jaakko Kahilaniemi
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat selvittävät, miten tekoäly saadaan ymmärtämään ihmistä paremmin

Antti Oulasvirta on saanut 2,5 miljoonan euron Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen käyttäjämallien tutkimiseen.