Aalto-yliopiston Näytös on ottanut paikan Suomen odotetuimpana muotitapahtumana

Kaapelitehtaan Merikaapelisalin pitkä catwalk täyttyi keskiviikkoiltana muotitaiteen parhaimmistosta.
Näytös17

Kansainvälisiä vieraita ja innokkaita muodin seuraajia saapui Kaapelitehtaan pitkille penkkiriveille odottamaan Aalto-yliopiston rohkeiden suunnittelijoiden tuloksia.  Illan näytöksessä nähtiin ennätysmäärä monipuolisia miestenvaatemallistoja. Yhteensä nähtiin 28 kiinnostavaa mallistoa; sekä kandidaatti- ja maisteriopiskelijoiden luomuksia.

Näytöksen lopuksi jaettiin palkintoja, joista Diesel Award -palkinnon sai Heini-Maria Hynynen miestenvaatemallistostaan. Kansainvälisistä muodin ammattilaista koostuneen tuomariston jakama Näytös17-palkinto luovutettiin Sini-Pilvi Kiiluselle. Marimekko Award -palkinnon vei Elina Äärelä.

Näytöksen tuotannosta vastasi jälleen maisteriopiskelijoista koottu tuotantotiimi, jonka vetäjänä toimii tuottaja Susse Roos ja opiskelijoiden ohjaajana toimii Tuomas Laitinen.

Heini-Maria Hynysen mallistoa.

Elina Äärelän mallistoa.

Sini-Pilvi Kiilusen mallistoa.

Kuvat: Mikko Raskinen

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024