Aalto-yliopiston maisema-arkkitehtuurin ohjelma kymmenen parhaan joukossa

Viisi opiskelijahanketta valittiin edustamaan Aaltoa Barcelonan maisema-arkkitehtuurin biennaalissa.
maisema_arkkitehtuuri_kuvituskuva

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun maisema-arkkitehtuurin ohjelma on valittu 25.-29. syyskuuta järjestettävän Barcelonan maisemasuunnittelun 2018 biennaalin finaaliin. Yli 80 hakijan joukosta ympäri maailmaa mukaan hyväksyttiin vain kymmenen yliopistoa.

"Kolme tekijää erottavat Aallon ohjelman muiden yliopistojen maisema-arkkitehtuuriohjelmista", kertoo maisemasuunnittelun professori Juanjo Galan-Vivas. "Ensinnäkin, opiskelijoidemme työt tuovat esiin ja tutkivat keskisuurten ja suurten mittakaavojen maisemasuunnittelun potentiaalia: alueita, kaupunkeja ja piirejä. Toiseksi, niissä yhdistyvät tieteellinen ja taiteellinen lähestymistapa, mikä on harvinaista. Kolmanneksi Aalto-yliopisto antaa opiskelijoilleen paljon vapautta tutkia aiheita oman kiinnostuksensa lähtökohdista. "

Barcelonan maisema-arkkitehtuurin biennaali viettää 10-vuotisjuhliaan tänä vuonna. Se käynnistyi tapahtumana, jossa esiteltiin ja palkittiin ammattilaisten viimeisen kahden vuoden aikana tuottamia, merkittävimpiä maisema-arkkitehtuurin hankkeita. Sittemmin biennaaliin on perustettu erityinen osio ja palkinto parhaalle maisema-arkkitehtuurin koulutusohjelmalle tai koululle.

Biennaali on alusta saakka ollut yksi suurimmista merkittävistä maisema-arkkitehtuurin kansainvälisistä tapahtumista.

Tuomaristo antoi tunnustusta seuraaville opiskelijahankkeille:

Karelian landscapes, the evolution of Karelia (Master Course MAR-E1034: Cultural Landscapes)
Tekijät: Bergpob Viriyaroj (CS), Alina Boris (CS), Elina Haapaluoma (LAND), Johanna Himberg(LAND), Lotta Nylund (LAND)
Opettaja: Juanjo Galan

The Marscape Project - A study of adapatable landscape architecture on Mars (Master Thesis, Landscape Design)
Tekijät: Sanna Sarkama (LAND)
Opettaja: Jyrki Sinkkilä

BIOTANIEMI: A Sustainable Town made for People and Nature (Master Course MAR-E1005: Urban Biotopes)
Tekijät: Venessa Mok (ARCH), Titouan Joulain (LAND) & Elina Renkonen (LAND)
Opettaja: Juanjo Galan, Johan Kotze

The City of Turku as an Organism (Master Course MAR-E1025: Green Area Planning)
Tekijät: Minna-Mari Paija (LAND), Annaleena Puska (LAND), Elina Renkonen (LAND) ja Saki Sawada(ARCH)
Opettaja: Juanjo Galan

Landscape Characterization of the Uusimaa Region: Updating the Finnish Method (Master Course MAR-E1004: Basics of GIS)
Tekijät: Juhana Havas (LAND), Pihla Sillanpää (LAND)
Opettajat: Juanjo Galan, Jaakko Madetoja

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: