Aalto-yliopiston englanninkielisiin ohjelmiin yli 4000 hakemusta

Englanninkieliset kandidaattiohjelmat kiinnostivat hakijoita.

Haku Aalto-yliopiston maisteriohjelmiin sekä valtakunnallisen yhteishaun englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin päättyi 24. tammikuuta 2018. Maisteriohjelmiin saapui yhteensä 2809 hakemusta, kun luku edellisenä vuonna oli 2762. Muita kuin suomalaisia EU/ETA-kansalaisia oli 330 eli 12 prosenttia hakijoista. Suomen kansalaisia oli hakijoista 43 prosenttia.

Englanninkielisiä kandidaattiohjelmia oli yhteishaussa tarjolla sekä kauppatieteen että tekniikan alalla. Mikkelin yksikön International Business -kandidaattiohjelmaan tuli määräaikaan mennessä hakemuksia yhteensä 760, mikä on 6 prosenttia enemmän kuin edellisellä hakukierroksella. Hakijoista noin 37 prosenttia oli kansallisuudeltaan EU/ETA-alueen ulkopuolelta, kun edellisvuonna prosenttiosuus oli 25. Hakijoista 59 prosenttia oli Suomen kansalaisia. Hakemuksia saapui yhteensä 69 eri maasta. Ohjelmaan voi hakea vielä myöhemmin keväällä avoimen väylän ja siirtohaun kautta.

Tekniikan uuteen englanninkieliseen Aalto Bachelor’s Programme in Science and Technology-kandidaattiohjelmaan hakemuksia saapui yhteensä 610. Ohjelmassa on kaksi hakukohdetta: Data Science ja Digital Systems and Design. Ohjelmaan hakijoista 72 prosentilla oli kansallisuus EU- ja ETA-alueen ulkopuolella. Hakijoista 22 prosenttia oli Suomen kansalaisia. Kaiken kaikkiaan hakemuksia saapui 82 eri maasta.

Englanninkielinen kandidaatin ja maisterin tutkintoon johtava koulutus muuttui maksulliseksi EU- ja ETA-maiden ulkopuolisille kansalaisille vuonna 2017. Lukuvuosimaksu Aallon maisteriohjelmissa on 15 000 euroa ja englanninkielisissä kandidaattiohjelmissa 12 000 euroa. Lukuvuosimaksuvelvolliset voivat halutessaan hakea apurahaa Aalto-yliopiston apurahaohjelmasta.

Tämän vuoden haussa tarjolla oli 78 hakukohdetta kauppatieteen, taiteiden ja tekniikan aloilla. Valtaosa Aallon maisteriohjelmista on englanninkielisiä.

Nyt päättyneillä hakukierroksilla haettiin englanninkieliseen kandidaattiohjelmaan sekä jo suoritetun kandidaatin tutkinnon tai vastaavien opintojen perusteella kaksivuotisiin maisteriohjelmiin. Kandidaattiohjelmiin hyväksyttävät opiskelijat saavat myös suoran opinto-oikeuden maisterin tutkintoon. Hakuaika suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattiohjelmiin on 14.– 28. maaliskuuta 2018.

Maisterihaun opiskelijavalinnan tulokset julkaistaan 6. huhtikuuta 2018 ja englanninkielisten kandidaattiohjelmien viimeistään 28. kesäkuuta 2018.

Lisätietoja:

Eija Zitting, oppimispalveluiden päällikkö

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.