Aalto-yliopisto yhteistyöhön terveydenhuoltoalan innovaatiokiihdyttämön kanssa

Opiskelijoita lukusalissa_Photo by Aino Huovio

Aalto-yliopisto aloittaa yhteistyön Terkko Health Hubin ja Helsinki Think Companyn terveydenhuoltoalan innovaatiokiihdyttämö Terkko Health X:n kanssa. Yhteistyön myötä Terkko Health Accelerator voi laajentua Meilahden kampuksen ulkopuolelle ja hyödyntää Aallon Otaniemen kampuksen teknisiä resursseja ja asiantuntemusta.

Yhteistyön ansiosta kiihdyttämössä mukana olevat toimijat voivat hyödyntää Aallon verkostoja ja osaamista muun muassa terveysteknologiassa, biotekniikassa ja tekoälyssä.

”Yhteistyö Aalto-yliopiston ja Meilahden kampuksen avaintoimijoiden välillä tulee vahvistumaan entisestään”, sanoo Aalto Health Platformin Executive in Residence Markus Mäkelä.

Mäkelän johtama Aalto Health Platform kehittää vuorovaikutusta Aalto-yliopiston ja yritysten, sairaaloiden ja koko yhteiskunnan välillä.

”Olemme hyvin innoissamme yhteistyöstä Aalto-yliopiston kanssa. He tuovat merkittävää lisäarvoa myös ohjelmamme osallistujille”, kiittelee Terkko Health Acceleratorin ohjelmapäällikkö Iiro Uotila.

Terkko Health Hubin projektipäällikkö Kiira Grönroos korostaa osallisuuden ja yhteistyön merkitystä alalla.

”Haluamme yhteistyöllä tukea innovaatioiden kasvua terveys- ja biotieteiden alalla. Tavoitteena on uudistaa terveydenhuoltoa ja saada aikaan suuria yhteiskunnallisia muutoksia.”

Terkko Health X on kiihdyttämö terveydenhuollon uudistamiseksi. Toiminnalla kehitetään yritystoiminnan varhaisvaihetta. Kaksi kuukautta kestävän ohjelman järjestävät Terkko Health Hub ja Helsinki Think Company, ja sen mahdollistavat Sitra, Aalto-yliopisto, HUS, Helsingin yliopiston lääketieteellinen tiedekunta ja Helsinki Institute of Life Science, HiLIFE.

Lisätietoja:

Terkko Health X

Markus Mäkelä
Executive in Residence, Aalto Health Platform
Aalto-yliopisto
puh. 050 520 7770
[email protected]

Aalto Health Platform kehittää Aalto-yliopiston terveyden ja hyvinvoinnin alan toimijoiden yhteistyötä ja Aallon yhteistyötä tällä alueella muiden organisaatioiden kanssa Suomessa ja kansainvälisesti. Terveys ja hyvinvointi on yksi Aallon valitsemista tutkimuksen avainalueista.

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.