Aalto-yliopisto vetää Alvar Aallon suunnittelemat esineet pois huutokaupasta

Yliopisto päätti käydä vielä kertaalleen läpi mahdollisesti myytävät esineet.

Aalto-yliopiston oli tarkoitus myydä pohjoismaisessa verkkohuutokaupassa syyskuun alussa Alvar Aallon suunnittelemia esineitä. Tämä herätti keskustelua, ja esineet on nyt vedetty pois huutokaupasta.

Aalto-yliopistolla on varastoissaan runsaasti Alvar Aallon huonekaluja ja valaisimia. Kyseessä oli osa näistä varastoesineistä, joita yliopisto ei katsonut tarvitsevansa tulevaisuudessakaan. Vastaavia esineitä yliopistolla on yhä huomattavat määrät tulevaa käyttöä varten. Tarkoituksena oli pienentää näiden esineiden varastoa.

Yliopisto päätti käydä vielä kertaalleen läpi mahdollisesti myytävät esineet, ja varmistaa, että niitä koskevat tiedot ovat asianmukaiset.

Aalto-yliopisto on viime vuosina investoinut erittäin paljon Alvar Aallon suunnittelemien rakennusten peruskorjaukseen ja entisöintiin ja haluaa edelleen toimia Alvar Aallon perinnön vaalijana.

Lisätiedot:
vararehtori Antti Ahlava, Aalto-yliopisto, puh. 050 324 1179, [email protected]

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.