Aalto-yliopisto paransi sijoitustaan SCM Journal List –rankingissa

Aalto-yliopisto sijoittui tuoreen SCM Journal List –rankingin mukaan maailman 30. parhaaksi yliopistoksi operaatioiden johtamisen ja toimitusketjun hallinnan tutkimuksessa.

Tuotantotalouden avainalueiden parhaissa tiedelehdissä vuosina 2013-2017 julkaisujen tutkimusartikkeleiden perusteella tehdyssä rankingissa Aalto-yliopiston sijoitus nousi maailmanlaajuisesti sijalle 30 (Aalto oli sijalla 44 vuonna 2017) empiirisessä tutkimuksessa ja sijalla 126 analyyttisesti suuntautuneessa tutkimuksessa (144. vuonna 2017).

Empiirisesti suuntautuneet huippujulkaisut

SCM Journal Listin empiirisen tutkimuksen arviointi perustuu pääasiassa huippujulkaisuihin empiirisesti suuntautuneissa tiedelehdissä (mukaan lukien Decision Sciences Journal, Journal of Business Logistics, Journal of Operations Management, and Journal of Supply Chain Management). Analyyttisen tutkimuksen sijoitus perustuu huippuartikkeleiden julkaisuun analyyttisesti suuntautuvissa tiedelehdissä (mukaan lukien Management Science, Manufacturing and Service Operations Management, Operations Research, and Production and Operations Management).

Voit tarkastella 2018-luokituksia yksityiskohtaisesti osoitteessa www.scmlist.com. Arizona State University tarjoaa taustatietoa ja tukea tätä arviointia varten. Useat suuret yliopistot maailmanlaajuisesti tukevat tätä arviointia.

Tämän alueen tutkimusta tehdään useilla Aalto-yliopiston laitoksilla, kuten Tuotantotalouden laitoksella, Matematiikan ja systeemianalyysin laitoksella sekä Tieto- ja palvelutalouden laitoksella.

Lisätietoja Tuotantotalouden laitoksen julkaisuista osoitteessa http://tuta.aalto.fi/en/research/publications/

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: