Aalto-yliopisto on mukana rakentamassa maailmanlaajuista kestävän kehityksen koulutuksen allianssia

Kestävä kehitys on esillä vahvasti myös Aallon vuosikertomuksessa.
international_meeting_photo_fi.jpg

Yliopistojen kansalliset ja mantereet kattavat kestävän kehityksen verkostot kokoontuivat Leedsissä maaliskuun lopulla luomaan globaalin allianssin.

– Yliopistojen kestävän kehityksen ammattilaiset eivät ole koskaan olleet näin runsaslukuisina paikalla. Aalto-yliopiston johtama NSCN-verkosto kutsuttiin mukaan edustamaan pohjoismaisia yliopistoja. On mahtavaa että voimme innostaa edustamiamme instituutioita kantamaan vastuuta globaalista kehityksestä. Myös kokemusten jakaminen on arvokasta, sanoo Aalto-yliopiston kestävän kehityksen erityisasiantuntija Meri Löyttyniemi.

Maailmanlaajuinen allianssi mahdollistaisi yliopistoille vahvan, yhtenäisen äänen kestävän kehityksen eteen tehtävässä työssä, esimerkiksi joulukuussa 2015 Pariisissa järjestettävässä COP21-foorumissa.

– Allianssi julkaisee visionsa syksyllä ja verkostojäsenet ovat järjestämässä tapahtumia Pariisin ilmastokokouksen alla. Vain verkostoitumalla aktiivisesti Aaltokin voi viestiä opiskelijoilleen mahdollisuudesta osallistua kansainväliseen ilmastokokouksen osana järjestettävään kilpailuun, Löyttyniemi korostaa.

Suomessa edelläkävijä

Aalto on Suomesta ensimmäisenä mukana yliopistojen kansainvälisessä International Sustainable Campus Network -verkostossa. Tänä vuonna vastuullisuus on ensimmäistä kertaa integroitu entistä tiiviimmin osaksi vuosikertomusta. Yhdelle aukeamalle on tiivistetty yliopiston toiminnan suorat ympäristövaikutukset, välillisiä vaikutuksia sekä muun muassa tutkimus- ja julkaisutoiminnan tunnuslukuja.

Aalto-yliopiston vuosikertomus 2014 (pdf)

Lisätietoja:

Meri Löyttyniemi
Aalto-yliopiston kestävän kehityksen erityisasiantuntija,
pohjoismaisen NSCN-verkoston puheenjohtaja
puh. 050 313 7549

aalto.fi/sustainability

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: